محمد ابراهیم رضایی روز یکشنبه در نشست با اعضای هیات نظارت شورای شهر خمین، افزود: سهیم بودن مردم در تصمیم سازی ها از سطوح خرد تا کلان ویژگی بارز نظام اسلامی است و مردم سالاری به بهترین شکل در انتخابات مختلف به منصه ظهور گذاشته شده است.
وی بیان کرد: فضاسازی طیف ها و جناح ها در انتخابات از مولفه های مهمی است که باید از تخریب و سیاه نمایی به دور باشد و در راستای حفظ و تقویت منافع ملی و همگرایی و نشاط سیاسی رقم بخورد.
نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود: تخریب و سیاه نمایی هیچ ثمره ای جز ناامید کردن مردم و دامن زدن به فضای کور جدال سیاسی را به همراه ندارد.
رضایی افزود: حضور نامزدها در انتخابات با احساس تکلیف و تعهد است و آزمایش مهم آنان در حوزه اخلاقی و رفتارهای انتخاباتی رقم می خورد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود افزود: شوراها رکن مهمی در تصمیم سازی محلی و منطقه ای هستند و با توجه به اینکه بعد نظارتی آن بر عهده مجلس است باید نهایت دقت و وسواس در رسیدگی به صلاحیت ها رقم بخورد.
وی گفت: مجلس ساز و کار اجرایی نظیر شورای نگهبان ندارد به همین دلیل باید از ظرفیت معتمدان ، چهره های امین جامعه و افراد با تقوی برای نظارت بر انتخابات استفاده کنند.
وی ادامه داد: تکلیف اعضای هیات نظارت بر شورای اسلامی این است که امانتی که به آنان سپرده شده صحیح ، سالم و کامل انجام دهند.
رضایی افزود: مسئولیت سختی بر عهده هیات نظارت است و تکلیف این است که امانت را صحیح و سالم و کامل انجام دهید و ناظرین بر انتخابات باید کریم باشند و نقطه نظر شخصی را در انتخابات وارد نکند.
وی ادامه داد: عرصه انتخابات میدان و فضای آشکار کردن اسرار مردم نیست و باید نهایت تلاش برای رسیدگی به صلاحیت ها طبق قانون لحاظ شود.
رضایی گفت: شان و منزلت مردم حساس است و باید از آبرو و منزلت مردم محافظت کرد، هر داوطلبی که دارای صلاحیت نیست باید محترمانه حذف شود.
وی اظهارکرد: احراز صلاحیت بایستی کم هزینه باشد و زخم عمیق بر روح و جان و موقعیت اجتماعی هیچ داوطلبی وارد نکند.
وی تاکید کرد: نظام امانت الهی است که باید دقت شود عناصر فاسد و غیرمتعهد وارد عرصه حاکمیتی آن نشوند و از طرف دیگر شان،منزلت و حرمت داوطلبان حفظ شود.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به صورت همزمان 29 ماه اردیبهشت 96 برگزار می شود‌.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.