به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 71 هزار و 422 نفر از گردشگران از موزه ها و جاذبه های تاریخی و بقیه از جاذبه های طبیعی و بازارچه های صنایع دستی استان مرکزی دیدن کردند.
وی ادامه داد: از آغاز تعطیلات نوروز و موج اول سفرهای نوروزی تا امروز بیش از 100 هزار نفر در نقاط مختلف استان مرکزی اقامت داشتند و تلاش ستاد خدمات سفر برای حفظ و نگهداری این مسافران بود که موفقیت های چشمگیری نیز در این خصوص حاصل شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: مسافران نقاط مختلف این استان در 86 مدرسه، 12 هتل، پنج مهمانپذیر و 74 هتل آپارتمان اسکان داده می شوند.
وی بیان کرد: در 10 روز اخیر 159 مورد بازرسی از هتل ها، مهمانپذیرها، رستوران ها و مراکز خدماتی بین راهی انجام شده و به 37 مرکز نیز در موارد گوناگون تذکر و اخطار داده شده است.
دبیر ستاد خدمات سفر استان مرکزی افزود: یک هزار و 300 نفر از 60 دستگاه اجرایی استان و بیش از 500 خودرو در بخش های امداد رسانی، پلیس راه و راهور، نظارت، بازرسی، تبلیغات و اطلاع رسانی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در نقاط مختلف استان به کار گرفته شده است.
وی اضافه کرد: ایجاد هفت پایگاه اطلاع رسانی، توزیع یک میلیون نسخه اقلام تبلیغاتی، اعزام 75 ناظر در بخش های مختلف ستاد و آماده سازی هفت موزه در نقاط مختلف استان مرکزی بخشی از فعالیت های ستاد خدمات سفر این استان در بخش معرفی ظرفیت های گردشگری استان در نوروز 96 است.
حسینی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده همه مکان های تاریخی استان از قبیل بازار تاریخی اراک، سراها و تیمچه های این بنای تاریخی، بازار تاریخی نراق مسجد جامع ساوه، تکایا، مساجد و حسینیه های تاریخی تفرش و همچنین گلخانه های شهرستان های خمین و محلات در ایام نوروز برای حضور مسافران دایر هستند.
بیش از 2 هزار اثر تاریخی در نقاط مختلف استان مرکزی شناسایی شده که از این تعداد 860 اثر ثبت ملی شده اند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.