به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در روند زمانبندی اعلام شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان ثبت نام شده 17 فروردین ماه و مهلت قانونی اعلام نظر هیات نظارت شهرستان ها 25 فروردین ماه تعیین شده است.
وی توضیح داد: هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی در مجموع متشکل از 129 است که 60 نفر در 12 شهرستان و 69 نفر در 23 بخش استان به عنوان اعضای آن فعالیت دارند.
سخنگوی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی خاطرنشان کرد: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی متشکل از سه نماینده خانه ملت است و ترکیب این شورا در سطح ملی با پنج نماینده مجلس است.
کریمی توضیح داد: هیات های اجرایی استان مرکزی برابر قانون باید پس از اتمام مهلت ثبت نام با استعلام از مراجع چهارگانه روند بررسی صلاحیت ها را آغاز کنند و نتیجه برای اعلام نظر بر اساس جدول زمان بندی انتخابات به هیات نظارت ارایه شود.
وی توضیح داد: پس از اعلام نظر هیات نظارت در صورت هرگونه اعتراض داوطلبان چهار روز فرصت برای شکایت گذاشته شده و هیات های نظارت بر انتخابات در هر استان نیز برابر جدول زمان بندی انتخابات 10 روز برای رسیدگی به شکایات فرصت دارند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراها ظرفیت تصمیم سازی منطقه ای محلی و به عنوان پالمان های منطقه ای مطرح هستتند که ازرش و اهمیت زیادی دارند و در قانون اساسی نیز الزام بر اجرای مصوبات شوراها بر ارکان اجرایی تکلیف شده است.
کریمی اظهار کرد: مردم، نمایندگان و مسئولان باید حساسیت بر اهمیت و جایگاه شوراها را ارتقاء دهند جرا که شوراهای اسلامی دایره وسیعی از ماموریت ها را شامل می شود بنابراین انتخاب بهترین و شایسته ترین افراد در این جایگاه از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی گفت: در قانون به صورت مشروح تکالیف اعضای هیات نظارت بر انتخابات در رسیدگی به صلاحیت نامزدها مطرح شده و در این راستا تمامی موارد ذکر شده مو به مو و با حساسیت اجرایی خواهد شد.
پنچمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
6013/3005/خبرنگار:معصومه صفری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.