رضا مرادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش یابی حاکی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در این استان است که بر این اساس وضعیت هوا در روز شنبه به صورت نیمه ابری تا ابری گاهی (به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) بارش و رگبار باران، احتمال رعد و برق و تگرگ و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: پیش بینی وضعیت هوا در روز یکشنبه نیز به صورت کمی ابری همراه با مه صبحگاهی و در بعد ازظهر افزایش ابر، احتمال رگبار باران یا برف و گاهی وزش باد است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: هوای این استان در روز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد همراه خواهد بود.
مردادی عنوان کرد: بررسی نقشه های فعلی پیش یابی حاکی از ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور از اواخر روز سه شنبه است که در صورت تغییر نکردن، از روز چهارشنبه این سامانه استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اظهار کرد: صبح روز جاری (شنبه) هوای 2 شهر شازند و غرق اباد از توابع این استان به 1 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و به طور میانگین دمای هوای شهرهای مختلف 2 تا سه درجه سانتگیراد نسبت به 2 روز گذشته سردتر شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته چهار و یک دهم میلیمتر باران در آشتیان، هفت و هفت دهم میلیمتر در تفرش، پنج و 9 دهم میلیمتر در خمین، هشت و هفت دهم میلیمتر در خنداب، 6 و نیم میلیمتر در دلیجان، یک و 2 دهم میلیمتر در شازند و هفت و 2 دهم میلیمتر در محلات باریده است.
مرادی گفت: غرق آباد و شازند با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و اراک با بیشینه دمای 14 و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 95) تاکنون 235 میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.