به گزارش ایرنا، سردار حسن مومنی در جریان سفر به استان مرکزی و حضور در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی این استان افزود: ماموران پلیس راه و راهور باید با نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودروها برخورد قاطع و جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: بسیاری از کشته شدگان و معلولیت های حوادث رانندگی به دلیل نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودورها است و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: در چند سال گذشته آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در کشور روبه کاهش بوده اما هنوز آمارها بالا است و نیاز است مسئولان و دستگاه‌های متولی بیش از پیش به این موضوع توجه کنند.
سردار مومنی اظهار کرد: همکاری و همراهی مردم و تلاش دستگاه های مختلف در کاهش این آما نقش موثری داشته اما باید تلاش ها و همت ها بیشتر شود تا به نقطه مطلوب تری دست پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: آمار تلفات حوادث رانندگی یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که همه باید برای کاهش این مهم و تحقق خواسته ایشان تلاش ویژه ای به کار گیرند.
معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد: هر ساله بر اثر وقوع حوادث رانندگی شمار زیادی از هموطنان دچار معلولیت های مختلف می شوند که باید با توجه کردن به قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ سازی لازم در این راستا این مهم نیز روز به روز کاهش یابد.
سردار مومنی گفت: موقعیت جغرافیایی استان مرکزی در شاهراه ارتباطی کشور و حجم بالای تردد اهمیت توجه به این استان را افزایش داده است.
وی بیان کرد: سوانح رانندگی به وقوع پیوسته در این استان بیشتر مربوط به واژگونی خودروها به دلیل توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب ‌آلودگی است که این مهم باید با برنامه ریزی دقیق و همکاری مردم کاهش یابد.
معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: استفاده از ابزار روزآمد در بخش راهنمایی و رانندگی امری ضروری است چرا که ابزارهای سنتی پاسخگو نیست.
از آغاز طرح نوروزی (26 اسفندماه 95) تاکنون 9 نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی در محورهای ارتباطی این استان جان خود را از دست داده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل 47 درصد کاهش دارد.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.