دکتر بابک عدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح حذف دفترچه درمانی از مراکز درمانی تامین اجتماعی سیاست برجسته امسال این سازمان است که مرحله نخست آن با موفقیت انجام شد.
وی توضیح داد: در گام نخست این طرح، حذف دفترچه درمانی از مراکز ملکی درمان تامین اجتماعی از اول اسفندماه امسال کلید خورد و در این راستا شبکه خدمات الکترونیکی در تمامی بخش های خدمات تشخیصی و درمانی بیمارستانی و درمانگاهی تامین اجتماعی استان کامل و به روز شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: با تکمیل مقدمات طرح HISدر تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری، درحال حاضر تمامی پزشکان و بخش های تشخیصی و درمانی در رده ها و خدمات متنوع درمانی امکان ارائه خدمت الکترونیک را دارند.
دکتر عدلی گفت: بیماران با مراجعه به مراکز بیمارستانی و درمانگاهی تامین اجتماعی استان در مرحله پذیرش کد رهگیری درمان دریافت می کنند و سایر خدمات در هر سطحی در مراکز ملکی از طریق خدمات الکترونیک است و تنها در خرید خدمات از بخش خصوصی و دولتی از دفترچه استفاده می شود.
وی افزود: بیش از 982 هزار خدمات گیرنده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی هم اکنون در مراجعه به مراکز سرپایی و بستری تامین اجتماعی از خدمات الکترونیک بدون دفترچه درمانی بهره مند هستند.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: گام بعدی طرح حذف دفترچه درمانی از خردادماه سال آتی کلید می خورد و کارت هوشمند سلامت به بیمه شدگان اعطا خواهد شد.
دکتر عدلی یادآور شد: در ادامه این طرح، پیوستن خدمات سرپایی و بستری در بخش های خصوصی و دولتی به شبکه الکترونیک درمان و حذف دفترچه درمانی دنبال می شود.
وی، تسهیل و کیفیت در خدمات و تمرکز اطلاعات و سوابق بیماری ها، مدیریت هزینه ها و افزایش نظم در کار را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.
خدمات درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی در حال حاضر از طریق سه بیمارستان امام خمینی (ره) در اراک، شهید دکتر چمران ساوه و شازند، پلی کلینیک تخصصی سینا و هفت درمانگاه ارائه می شود.
6013/6992/خبرنگار:آذراسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.