به گزارش ایرنا، ون های چن معاون استاندار هوبی در این بازدید گفت: 30 درصد تجارت چین در استان هوبی، این منطقه را به یکی از استان های مهم کشور تبدیل کرده است.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاری های بسیاری در اوهان مرکز استان هوبی چین صورت گرفته و شرکت های بین المللی قدرتمندی از این شهر با جمهوری اسلامی ایران در زمینه خودرو سازی، انرژی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، صنعتی، سد سازی و سایر زمینه ها همکاری مشترک دارند.
به گفته وی این استان خواستار ایجاد روابط تجاری و صنعتی با استان مرکزی است و به همین منظور در جریان سفر به این استان 11 شرکت بزرگ چینی حضور دارند.
فرماندار ساوه نیز گفت: زمین های شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی این شهرستان به نرخ دولتی و به صورت اقساط به متقاضیان واگذار می شود.
محمد بهاروند افزود: این شهرک با مصوبه هیات وزیران به عنوان شهرک سرمایه گذاری خارجی تعیین شده و تمامی زیر ساخت های لازم برای حضور متقاضیان در آن فراهم است.
وی اظهار کرد: تاکنون نیز با سرمایه گذاران برخی کشورها از جمله چین، کره و فرانسه برای حضور در این شهرک رایزنی شده که حضور این شرکت ها در آینده موجب رونق بیش از پیش منطقه می شود.
بهاروند افزود: در شرایط فعلی، جذب سرمایه گذار از مهمترین اولویت های اقتصادی در ساوه است.
وی، با اشاره به ظرفیت این شهرستان به لحاظ برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور گفت: وجود منطقه ویژه اقتصادی، موقعیت ترانزیتی و نزدیکی به پایتخت از مهم ترین امتیازهای ساوه برای رشد و شکوفایی اقتصاد محسوب می شود.
فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: شاخص های اقتصادی شهرستان ساوه در حوزه های صنعت و کشاورزی برجسته است و وضعیت مناسب منطقه از نظر زیست محیطی و وجود منابع بالقوه معدنی از دیگر مزیت های سرمایه گذاری در شهرستان محسوب می شود.
در مجموع مساحت این شهرک یک هزار و 163 هکتار است که دستور افزوده شدن 2 هزار هکتار دیگر به این وسعت صادر شده است.
در حال حاضر 20 واحد با این شهرک عقد قرارداد کرده و در حال ساخت و ساز هستند و یک واحد نیز به بهره برداری رسیده است.
به منظور انسجام و فراهم کردن بهینه امکانات خدماتی، در 400 هکتار از این مجموعه خدمات آب، برق گاز و شبکه جمع آوری فاضلاب ایجاد شده است.
ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی مهم استان مرکزی پس از اراک، یکی از قطب های صنعتی و اقتصادی مطرح کشور محسوب می شود.
شهر صنعتی کاوه به عنوان قدیمی ترین شهر صنعتی ایران دارای بیش از 500 واحد صنعتی کوچک و بزرگ است که بخش قابل توجهی از این واحدها قابلیت صادراتی دارند.
7269/3075/ خبرنگار: الهام بابایی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.