به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی شامگاه سه شنبه در آیین بهره برداری از مجتمع گردشگری تاج محل اراک در کوی رضوی این شهر، افزود: تلاش همه دستگاه های اجرایی به خصوص میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری باید در راستای معرفی ظرفیت های استان و برجسته کردن جذابیت های گردشگری نظیر بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی این خطه باشد.
وی ادامه داد: استان مرکزی با بیش از 2 هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناخته شده به عنوان یکی از کانون های گردشگری می تواند ظرفیت مناسبی در این زمینه مهیا کند و واقع شدن این منطقه در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور ، موقعیتی استثنایی برای این خطه فراهم کرده است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بیان کرد: گردشگری بزرگترین و پیچیده ترین صنعت درآمدزا در جهان شناخته شده است و تنوع حوزه ها و لایه های کسب و کار در این صنعت متناسب با مناطق جغرافیایی، زمینه های ویژه ای را برای برنامه ریزی و مدیریت گردشگری می طلبد که مسئولان استان باید میزان قابل توجهی از ظرفیت خود را در راستای شکوفا سازی این صنعت در استان به کار گیرند.
وی اضافه کرد: استان مرکزی علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی از نظر میراث معنوی نیز بسیار غنی است و معرفی شخصیت ها و مفاخر این استان باید یکی از برنامه های اولویت دار مسئولان باشد.
زمانی قمی تاکید کرد: خانواده دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه گذاران گردشگری را یکی از تکالیف اولویت دار خود می داند و این مهم به همه مدیران مربوطه نیز ابلاغ شده است.
مجموعه گردشگری تاج محل اراک با سرمایه گذاری 330 میلیارد ریال از سوی بخش خصوص در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع به بهره برداری رسید.
این مجموعه گردشگری سه هزار و 300 متر زیر بنا دارد و شامل بخش های مختلف استخر، کافی شاپ، رستوران ، خانه کودک و شهر بازی است.
بیش از 2 هزار اثر تاریخی در استان مرکزی ثبت ملی شده و همچنین بیش از یک هزار و 800 تن از مفاخر کشور نیز از این خطه برخاسته است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.