به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست هیات امناء ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری این استان، افزود: اخبار جمع آوری نذورات مردمی و استفاده این نذورات در عملیات بازسازی حرمین شریفین باید به صورت مستمر از سوی رسانه ها به مردم گزارش شود.
وی ادامه داد: شفاف سازی فعالیت های مالی به خودی خود اعتماد آحاد جامعه را به ستاد بازسازی عتبات عالیات جلب کرده و فعالیت های اجرایی توسعه حرمین شریفین نیز از این طریق بر ریل توسعه قرار می گیرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: فعالیت این ستاد با ستاد اربعین حسینی (ع) دو مقوله متفاوت است و نذورات این دو ستاد باید در راستای برنامه ریزی های تفکیک شده هزینه شود.
وی بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در سال جاری به دلیل انجام فعالیت های تکلیفی و حضور موثر در ستادهای دیگر استان های کشور در عراق عنوان نخست ارزیابی ستاد بازسازی کشور را به دست آورد که این مهم نتیجه عملکرد با اخلاص و برنامه محور اعضاء ستاد این استان است.
فیلی با بیان اینکه تدابیر لازم برای آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) در سال آینده باید از ابتدای سال جاری اتخاذ شود، بیان کرد: برای برگزاری هر چه باشکوهتر این آیین باید از ظرفیت موکب ها و هیات های مذهبی عراقی نهایت استفاده را برد.
وی بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نیروهای دولتی در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) باید نقش نظارتی داشته باشند و فعالیت اجرایی این مهم باید بر عهده خود مردم و هیات های مذهبی باشد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه مردم این استان در سال جاری 47 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند، اظهار کرد: بیش از 32 میلیارد ریال از کمک های مردمی استان مرکزی در قالب تامین سنگ برای صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت آستان مقدس امام علی(ع) در شهر نجف هزینه شده است.
وی ادامه داد: 14 میلیارد ریال از این کمک ها نیز در قالب نقدی و یک کیلو و 500 گرم، طلا و زیورآلات مردم استان بوده است که برای بازسازی حرمین شریفین در کربلای معلی ارسال شد.
فیلی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نه تنها در بازسازی و گسترش حرم های اهل بیت (ع) در عتبات عالیات نقش سازنده ای ایفا می کنند بلکه در عملیات طراحی، کنترل و اجرای طرح های ستادهای استان های دیگر نیز نقش موثری دارند.
فیلی بیان کرد: مردم ما سالیان زیادی است که ارادت خود به ساحت ائمه معصومین (ع) را اثبات کرده اند و امروز فرصتی پیش آمده تا سهمی در بازسازی این حرم های مطهر داشته باشیم و می توان از این فرصت برای تقویت ارتباطات مردم و نسل جوان استفاده برد.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384، 2 سال پس از ستاد بازسازی عتباد عالیات کشور فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون در 150 طرح مختلف از قبیل ساخت سقاخانه های حرم های امام موسی کاظم (ع) در شهر کاظمین، امام علی (ع) در شهر نجف و امام حسین (ع) در کربلا و ساخت صحن حضرت زهرا (س) در شهر نجف مشارکت داشته و ساخت ضریح ابراهیم مجاب (ع) و باب الراس حضرت عباس (ع) نیز مهمترین فعالیت های این ستاد است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.