به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی در نشست شورای اداری استان مرکزی در شهرستان کمیجان عنوان کرد: تاکنون بیش از 80 درصد روستاهای حوزه انتخابیه مورد بازدید قرا گرفته است تا با رصد مسائل و مشکلات با اشراف بیشتری پیگیری لازم صورت گیرد.
با اشاره به انتظارات بالای مردم در سطح منطقه و امکانات و منابع محدود بر لزوم اولویت بندی مسائل و رسیدگی به آن تاکید کرد.
وی تصریح کرد: کمیجان به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سابقه و ظرفیت خوبی دارد این امر ضرورت توجه و تامل نسبت به پتانسیل منطقه را منجر می شود در همین راستا مردم شهرستان خواستار اختصاص نماینده ای مستقل در مجلس شورای اسلامی هستند و با پیگیری مجمع نمایندگان استان مرکزی امروز طرحی همراه با لایحه دولت در مجلس در حال بررسی است تا 40 نفر به تعداد نمایندگان فعلی مجلس افزوده شود.
کریمی یکی از اولویت های شهرستان را بهسازی و تعریض محور اراک- کمیجان دانست و گفت: با پیگیری مجموعه استان اعتبار خوبی به این پروژه اختصاص یافته است و امید است در سال آینده بهسازی و تعریض این محور وارد فاز اجرایی شود چراکه این محور کریدور شمال به جنوب است و هدایت ترافیک عبوری کشوری از این منطقه به رونق منطقه اقتصادی و اشتغال کمک می کند.
وی اضافه کرد: وفس به آقچه قلعه نیز یکی از محورهای این شهرستان است که باید بهسازی شود ، در سفر ریاست جمهوری اعتباری برای این پروژه پیش بینی نشد اما، تلاش شد در بودجه 96 اعتباری برای آن اختصاص یابد به همین واسطه مجمع نمایندگان استان در نامه ای خطاب به رئیس مجلس خواستار اختصاص ردیف بودجه ملی برای این پروژه شدند و مقرر است که در کمیسیون تلفیق نسبت به این امر رسیدگی لازم صورت گیرد، همچنین نامه ای نیز به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر راه به منظور پیش بینی اعتبارات ملی ارسال شده است تا از طریق اعتبار، اوراق و حتی قیر پروژه تقویت مالی شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان افزود: این محور باید با اختصاص اعتبار استانی و جذب کمک های ملی پروژه به جهت تاثیر آن بر ظرفیت گردشگری منطقه بهسازی شود چراکه منطقه وفس پتانسیل گردشگری بالایی دارد و بهسازی محور گردشگران بسیاری را راهی منطقه و به تبع آن رشد اقتصاد روستا می کند.
وی یکی از اصلی ترین مشکلات شهرستان را در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: بیمارستان خیر ساز شهرستان دلیجان که اخیرا فعال شده است و افزایش ضریب اشغال تخت آن را شاهدیم با کمبود امکانات جانبی همچون گسترش بخش دیالیز، ساخت منزل مسکونی ویژه پزشکان و کمبود خودروی آمبولانس مواجه است و حتی با وجود دستگاه سونوگرافی اما، پزشکا متخصص یک روز در هفته در بیمارستان استقرار دارد و در زمینه متخصص زنان نیز با کمبود درگیر است.
کریمی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از خیرین 2 هزار متر زمین را برای احداث کلینیک تخصصی اختصاص داده است و لازم است که با تامین امکانات و منابع مالی چالش های موجود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان رفع شود.
وی یکی از مشکلات روستاییان را نرخ بالای گاز در خنداب و کمیجان دانست که مبالغ قبوض با تمکن مالی آنها برابری نمی کند و باید نسبت به این امر رسیدگی شود.
کریمی عنوان کرد: در بخش میلاجرد با توجه به مشکلات منابع آبی و کاهش کشاورزی در منطقه، توسعه ناحیه صنعتی کمک شایانی به رفع بحرانی های اقتصادی و اشتغالی در میلاجرد دارد و با توجه به اختصاص زمین نسبت به این امر تاکنون اقدامی صورت نگرفته است از طرفی با توجه به طرح ایجاد شهرک گلخانه ای که نیازمند منابع آبی بالایی نیست میتوان اقتصاد شهرستان را رونق بخشید.
وی با اشاره به مشکل جدی میلاجرد در بحث کانال دسترسی آب میلاجرد از رودخانه قره چای گفت: این کانال سال هاست که لایروبی نشده است و در عمل حقابه میلاجرد از رودخانه قره چای از دست رفته است در صورتی در یک فرصت کوتاه یک ماهه می توان این کانال را لایروبی و سهم میلاجرد از آب رودخانه قره چای را احیا کرد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با تاکید بر تقویت سسیستم ارتباطی و خطوط تلفن ثابت و همراه و اینترنت در شهرستان به ویژه در روستاها اضافه کرد: نیروهای بومی باید مورد تقویت قرار گیرند و مجمع نمایندگان استان نیز خواستار به کارگیری نیروهای بومی در پست های مدیریتی هستند تا با حفظ تجارب و تخصص در جهت کادرسازی و تقویت انگیزه کارکنان ادارات به منظور ارتقای فرصت های شغلی برآیند تا این چنین روند توسعه و پیشرفت فراهم شود.
کمیجان یکی از شهرستان های 12 گانه استان مرکزی است که در شمال غرب این استان واقع شده و فاصله آن با اراک (مرکز استان مرکزی) 95 کیلومتر است.
اغلب مردم در روستاهای شهرستان کمیجان به زبان ترکی تکلم می کنند.
6992/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.