ابراهیم علیپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 120 هزار گلدان از گونه مشتری پسند گل سینرر و 170 هزار گلدان سنبل و لاله که برای سفره هفت سین کاربرد دارد از گلخانه های محلات به بازار سراسر کشور عرضه شد.
وی بیان کرد: گل سنبل و سینره به عنوان گل‌های سفره هفت سین مورد اقبال عمومی هستند و در سال های اخیر گل لاله نیز به عنوان گونه ای پرمصرف در نوروزی طرفداران ویژه خود را پیدا کرده است.
علیپور با اشاره به کشت انواع گل سینره، لاله و سنبل به صورت پراکنده در گلزارهای این شهرستان گفت: پنج هکتار گلزار این شهرستان همراه با گونه های دیگر زیر کشت گل های بهاری بوده است.
مدیر عامل اتحادیه گل و گیاه محلات افزود: گل‌های لاله و سنبل با توجه به وارداتی بودن پیاز توسط سه نفر ازتولیدکنندگان انبوه شهرستان تولید شد.
وی گفت: شهرستان محلات به واسطه امتیاز ویژه در تولید و پرورش انواع گل و گیاه زینتی این روزها در حال ارسال گل به سراسر کشور است.
علیپور افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز و آمادگی زمین و شرایط آب و هوا کاشت گل و گیاه در شهرهای مختلف کشور رونق گرفته که بازار گل و گیاه این شهرستان نیز داغ شده است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است به طوری که 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در این شهرستان تولید می شود.
تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.