به گزارش ایرنا، رئیس مرکز بهداشت خمین در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح سلامت نوروزی هر سال از یکم اسفندماه تا 15 فروردین ماه به منظور ارتقاء سلامت مسافران نوروزی برگزار می شود و عملیات تمرینی نمادین این طرح امروز همزمان با سراسر کشور در خمین نیز کلید خورد.
محمد علی عروجی افزود: امسال طرح سلامت نوروزی در قالب سه تیم بازرسی و نظارتی و با حضور 9 بازرس اجرا می شود.
وی بیان کرد: در قالب این طرح اماکن، محل های اقامتی مانند هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی به طور مستمر بازدید و نظارت می شوند.
عروجی افزود: آزمایش و کنترل کمی و کیفی از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی مانند رستوران ها و فروشگاه های عرضه مواد غذایی نیز انجام می شود.
وی ادامه داد: این طرح با مشارکت و همکاری بین بخشی اداره صنعت، معدن ،تجارت، شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و اداره تعزیرات حکومتی اجرا شد.
عروجی افزود: در این عملیات ادارات مذکور با خودرو سازمانی و با نصب بنر اطلاع رسانی سامانه 190 بصورت نمادین از مسیرهای تعیین شده حرکت کردند و سپس به مدت چهار ساعت از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدیدکردند.
رئیس مرکز بهداشت خمین گفت: هدف از اجرای این عملیات تمرینی تشدید بازرسی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی است.
عروجی گفت: شهروندان می توانند شکایات خود از واحدهای صنفی ارائه مواد غذایی و اماکن عمومی را با شماره های 46223612 یا 46223613 و یا سامانه پاسخگویی 190 در میان بگذارند.
وی افزود: رسیدگی به شکایات در سامانه 190 ظرف 24 ساعت رسیدگی می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 110 هزار نفر جمعیت دارای چهار هزار و 500 واحد صنفی است.
7277/ 6013/خبرنگار : افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.