به گزارش ایرنا، سید مهدی ساداتی روز یکشنبه در آیین درختکاری در ارگ تاریخی میشیجان خمین، افزود: با اشاعه فرهنگ بهره ‌برداری صحیح و اصولی از منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه ثروت ملی، گام موثری در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی برداشته می شود.
وی بیان کرد: منابع طبیعی، نقش زیربنایی برای اقتصاد کشور دارد و زمینه ساز حرکت برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.
ساداتی افزود: فرهنگ سازی در راستای مراقبت از منابع طبیعی و داده‌های خدادادی یک ضرورت بوده و حفظ و حراست از انفال و منابع طبیعی وظیفه شرعی و همگانی است .
فرماندارخمین تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان جهادی عظیم در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل آینده کشور به شمار می رود و از تقدس و ارزش والایی برخوردار است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خمین نیز در این آیین گفت: امسال توزیع نهال در هفته منابع طبیعی در دو بخش زراعت چوب و نهضت سبز انجام می شود.
نصرت الله هاشمی افزود: در بخش زراعت چوب 15 هزار اصله و در بخش نهضت سبز نیز 10 هزار اصله نهال توزیع می شود.
وی نهالهای توزیعی را شامل صنوبر، افرا، زبان گنجشک، زیتون تلخ و ارغوان بیان کرد و ادامه داد: متقاضیان غرس نهال می توانند تا پایان هفته منابع طبیعی نهال ها را از مراکز توزیع به صورت رایگان دریافت گیرند.
هاشمی تاکید کرد: حفظ و نگهداری درخت از غرس مهمتر است و درختانی که غرس می شوند باید حفظ و صیانت شوند.
در این آیین که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، 105 اصله نهال به صورت نمادین در محوطه ارگ تاریخی میشیجان کاشته شد.
15 تا 22 اسفند، با عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.