به گزارش ایرنا، دکتر بهروز رفیعی روز چهارشنبه در نشست شورای مشارکت های مردمی بهزیستی استان مرکزی در استانداری گفت: بهزیستی استان مرکزی حمایت های خود برای پنج گروه هدف ساماندهی می کند.
وی افزود: گروه های ویژه در قالب مددجویان همچون معلولان، زنان سرپرست خانوار، ایتام، معتادان(بهبودیافتگان، درحال بهبودی)، آسیب دیدگان اجتماعی تحت پوشش قرار دارند که بخشی از آنها مستمری و بخشی دیگر نیز کمک های موردی را دریافت می کنند.
رفیعی تصریح کرد: راهبرد و برنامه ریزی های لازم برای دریافت کمک خیرین و مشارکت مردم ویژه سال 96 انجام گرفته تا با مشارکت شهروندان و مسئولان اجرایی شود.
وی اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال آینده پرداخت مستمری به مددجویان تحت پوشش بهزیستی به یک سوم حقوق دستمزد افزایش یافته است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی در شش ماهه نخست امسال در حوزه مشارکت مردمی توسط خیرین جایگاه نخست کشور را کسب کرد و هم اینک رتبه چهارم کشور را در اختیاردارد.
رفیعی عنوان کرد: در طول سال خیرین در صنوف مختلف برای هر مددجو رقمی حدود 2 میلیون ریال را تقبل کرده اند اما نکته قابل تامل این است که خیرین اغلب حمایت های خود را از اقشاری همچون ایتام، زنان بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار متمرکز می کنند درصورتی که لازم است بخشی از مشارکت خود را در بعد آسیب های اجتماعی نیز صرف کنند.
در پایان این نشست از جمعی از خیرین و همچنین مدیران استانی که در امر مشارکت های مردمی فعالیت دارند تقدیر شد.
70 هزار توانجو در پنج گروه ( ایتام، معتادین، معلولان، زنان سرپرست خانوارو آسیب دیدگان اجتماعی) تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی قرار دارند.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.