عدالت بهرامی روز چهارشنبه در نشست خبری ویژه جشن نیکوکاری در اراک افزود: 480 میلیارد ریال کمک بلاعوض و 220 میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات اعتباری در سال جاری به مددجویان نیازمند پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: کمک خیران استان مرکزی نیز به این نهاد حمایتی در سال جاری 260 میلیارد ریال بوده است.
سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بیان کرد: کمک های مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف، اعتبارات دولتی در قالب لایحه بودجه و کمک مجتمع های اقتصادی از دیگر منابع تامین اعتبار در حوزه خدمات به مددجویان امداد در استان بوده است.
سرپرست اداره کل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان مرکزی گفت: کمیته امداد این استان ظرفیت خوبی با توجه به جایگاه صنعت و سبقه غنی فرهنگی در کمک به نیازمندان دارد که با بستر سازی می توان ضریب افزایش رشد در این حوزه را شاهد بود.
بهرامی افزود: هرساله 10 درصد از خانواده های تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام استان مرکزی توانمند می شوند و از جرگه حمایتی امداد در استان بیرون می روند.
وی اظهار کرد: تناسب و توازنی بین ورود خانوارهای نیازمند برای استفاده از خدمات کمیته و شمار خانوارهای خروجی وجود ندارد ولی همواره ورودی ها بیشتر است.
معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد امام (ره) استان مرکزی گفت: 110 مددکار این نهاد حمایتی راهبری امور مددجویان رابرعهده دارند.
مجید مشهدی افزود: پرداخت مستمری، حقوق و معیشت به 37 هزار خانوار تحت پوشش، کمک هزینه تحصیلی به 925 دانشجو، تهیه پوشاک و نوشت افزار به پنج هزار و 200 دانش آموز، کمک هزینه اجاره مسکن به 850 خانوار، توزیع یک هزار و 700 جهیزیه، تهیه 150 دستگاه بخاری، 2 هزار و 870 فقره تسهیلات بانکی، تامین رژیم غذایی برای 400 بیمار خاص از جمله خدمات ارایه شده به مددجویان کمیته امداد استان مرکزی است.
وی اظهار کرد: پنج هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام این استان از بیمه اجتماعی با پرداخت حق بیمه بهره مند می شود.
مشهدی افزود: یک هزار و 500 کودک زیر پنج سال هرماه کالا غیرنقدی برای رفع سوء تغذیه دریافت می کند.
معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 32 پایگاه کمک های افراد خیر و نیک اندیش را در جشن نیکوکاری به مناسبت آغاز سال جدید در سطح شهرستان های این استان جمع آوری می کنند.
ابوالفضل مرتضیان افزود: 140 هزار پاکت در 15 ناحیه آموزش و پرورش توزیع شده تا دانش آموزان و خانواده آنان را در این حرکت خیر مشارکت دهند.
وی اظهار کرد: با جمع آوری پاکت ها، در کمتر از 48 ساعت مبالغ به دست آمده در اختیار مدیران مدارس گذاشته می شود تا در بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شود.
وی گفت: سه میلیارد و 400 میلیون تومان سال گذشته در جشن نیکوکاری توسط مردم خیر، استان مرکزی جمع آوری شد که 250 میلیون ریال آن کمک های آموزش و پرورش بود.
وی افزود: 34 مرکز نیکوکاری و 90 خیریه فعال در استان فعالیت دارند اما سیستم جامع و هماهنگی از تعداد نیازمندان و کمک هایی که به این افراد می شود در اختیار نیست.
وی اظهار کرد: 18 اسفند ماه جشن نیکوکاری در سطح مدارس استان، 19 اسفند در سطح شهر و 20 اسفند در مساجد و مصلی های استان برگزار می شود.
مرتضیان گفت: در اجرای طرح سفیر احسان، مردم می توانند تمامی وسایل منزل را که به مناسبت سال جدید تبدیل و تغییر می دهند را در اختیار کمیته امداد امام قرار داده تا نوروز در بین خانواده های نیازمند توزیع کنند.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمیینی (ره) استان مرکزی بهره مند می شوند.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.