به گزارش ایرنا، عزیز فیلی عصر یکشنبه در آیین تجلیل از دهیاران برتر استان مرکزی در المپیاد دهیاران کشور، در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری این استان، افزود: دهیاران باید با ایجاد تعامل و همکاری با شوراهای اسلامی روستاها برای جلوگیری از پدیده مهاجرت روستائیان در زمینه های کارآفرینی اقتصادی، اشتغالزایی، جذب اعتبارات عمرانی، توجه ویژه به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم روستایی، نظارت بر اجرای طرح هادی روستایی و توسعه گردشگری روستایی فعالیت کنند.
وی ادامه داد: دهیاران در توسعه روستاها نقش بنیادی و اساسی دارند و باید نسبت به توانمندی ها، استعدادها و ظرفیت ها شناخت کامل داشته باشند و با اولویت بندی برای رفع مشکلات و تنگناها هم برنامه ریزی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی اظهار کرد: دهیاران به عنوان مجریان سیاست های دولت در روستاها وظیفه دارند مشکلات و کمبودهای روستای خود را با دقت بررسی کرده و با جذب اعتبارات در راستای حل مشکلات و جلب رضایت روستائیان گام بردارند.
وی اضافه کرد: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده روستایی می تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک بسیار بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور داشته باشد.
فیلی بیان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان نهادهای مردمی و محلی که مدیریت روستاها را برعهده دارند، می توانند با سیاست گذاری، مدیریت و اجرای برنامه های مختلف آموزشی، توسعه زیرساخت های لازم، کمک به جذب منابع مالی، در توسعه کارآفرینی در روستاها نقش اساسی ایفا کنند و زمینه را اشتغال جوانان روستایی را فراهم کنند.
در این آیین از دهیاران استان مرکزی که در المپیاد دهیاران کشور عنوان دوم را کسب کردند با اهداء لوح، تقدیر شد.
752 روستای استان مرکزی دارای دهیاری هستند.
3017/ 6013خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.