به گزارش ایرنا، شهرام اسلامی شامگاه یکشنبه درهمایش مدیریت خانواده در سالن ستارگان اراک افزود: این شیوه تربیتی دارای آسیب های فروان و جدی برای کانون خانواده است و می طلبد که والدین با نقاط آسیب آن آشنایی کامل داشته باشند.
وی بیان کرد: جامعه ما روند پدرسالاری را پشت سرگذاشته و به فرزند سالاری رسیده که این پیامدهای شیوه در 20 سال آینده قابل پیش بینی نیست.
وی اظهار کرد: دوران شیوه تربیتی پدرسالاری گذر کرده و پیامد آن این شد که اکنون جامعه با آمار بالای طلاق و در نتیجه فرزندان طلاق مواجه است.
وی توضیح داد: نسل دیروز با تنبیه بدنی حرمت و احترام بزرگتر را رعایت می کرد اما نسل کنونی با وجود ناز و نوازش هم برای بزرگتر ها احترام قائل نیست و نشان می دهد که شیوه تربیتی فرزند سالار در جامعه جواب نمی دهد.
مخترع هوش اجتماعی و اقتصادی گفت: ضرورت دارد که شیوه تربیتی فرزند سالاری تغییر کند و در این تغییر نگرش، والدین نقش مهمی برعهده دارند.
اسلامی افزود: سیستم آموزشی تمام انتظارات خانواده ها را در تربیت و مهارت های زندگی در فرزندان برآورده نمی کند و نیازمند آموزش های جدی در این خصوص از سوی خانواده است.
وی اظهار کرد: پدران و مادران به دنبال خوشبخت کردن فرزندان خود هستند اما این مفهوم زندگی درهیچ دانشگاهی آموزش داده نمی شود و این نشان دهنده نقص سیستم آموزشی است.
وی توضیح داد: انتقال مفهوم صحیح خوشبختی، اخلاقمداری و آرامش ابتدا باید توسط بزرگترها شناخته و درک شود تا با بهترین شکل در نسل جدید جامعه منتقل و نهادینه گردد.
اراک یکی از هشت کلانشهر کشور است که بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/6013خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.