ابراهیم آقامحمدی روز شنبه در گفت و گو اظهار کرد: استان مرکزی یکی از استان هایی است که به واسطه دانشگاه های متعدد جمعیت دانشجوی بسیاری را در خود جای داده و از این حیث نیازمند آمایش سرزمینی آموزش عالی است که به واسطه امضای تفاهم نامه بین دانشگاه اراک و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی این مهم دنبال می شود.
وی افزود: گسترش دانشگاه و توسعه رشته های مختلف باید براساس نیاز استان و در مسیر توسعه انجام گیرد و تفاهم نامه مذکور به این منظور دنبال می شود.
آقامحمدی عنوان کرد: تفاهم نامه دانشگاه اراک و استانداری مرکزی با رویکرد علمی و تحقیقاتی است که در چارچوب ارتباط بین دانشگاه و جامعه در قالب همکاری های مشترک اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: این تفاهم نامه با رویکرد همکاری مشترک و انجام تحقیقات کاربردی به منظور توسعه اجتماعی و فرهنگی، بهره گیری از توانمندی علمی و تخصصی و رشد مهارت نیروی انسانی و انجام طرح های مطالعاتی علمی در زمینه آسیب های اجتماعی، حقوق شهروندی، ناهنجاری ها و صیانت از حریم عمومی انجام می شود.
نماینده دانشگاه اراک در پیگیری این تفاهم نامه گفت: دانشگاه اراک براساس تفاهم نامه امضا شده برای مدت دوسال طرح های تحقیقاتی مورد نیاز استانداری مرکزی را پیگیری می کند و بر اساس یکی از مفاد پیش بینی شده در تفاهم نامه دوره های آموزشی کوتاه مدت با همکاری تیم علمی و تحقیقاتی دانشگاه ویژه استانداری مرکزی و دستگاه های اجرایی برگزار می شود.
وی با اشاره به انجام پروژه های مشترک همچون مطالعات سندهای راهبردی افزود: براساس همکاری مشترک و رصد نیازهای استان دانشگاه ها و رشته های مورد نیاز ایجاد و پایان نامه های دانشجویی به صورت هدفمند و همسو با نیاز استان و مساعدت دستگاه های اجرایی تهیه و تدوین می شود.
آقامحمدی عنوان کرد: حضور اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در جلسات نشست ها، کارگروه ها و کمیته ها تدوین شده تا نظرات کارشناسی در تصمیم گیری ها لحاظ شود.
وی با تاکید بر اجرایی شدن این تفاهم نامه افزود: با توجه به اهمیت موضوع و افق پیش بینی شده در این تفاهم نامه ساز و کار خاصی برای اجرایی شدن آن در نظر گرفته شده که نشست های مرتبظ به صورت مستمر برگزار شود.
دانشگاه اراک با 115 رشته تحصیلی دارای 225 عضو هیات علمی است.
6992/3075/ خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.