به گزارش ایرنا، جعفر نخستین روز چهارشنبه در نشست مدیران مدارس شهرستان زرندیه افزود: فرهنگیان نقشی بی بدیل درنهادینه کردن باورها و اعتقادات دینی و ملی دانش آموزان دارند که باید با ارتقا روحیه معنوی در دانش آموزان آنان را با فرهنگ اعتقادات دینی آشنا کرد.
وی تحقق اهداف عالی هر جامعه را در گرو تربیت صحیح نسل آینده ساز دانست و اظهار کرد: اولین ویژگی که مدیران مدارس باید از آن برخوردار باشند این است که رفتار و عملکردشان نباید با معیارهای اسلامی و اخلاقی منافات داشته باشد چرا که دانش آموزان رفتار اولیا مدرسه را با دقت می سنجند و به عنوان الگو در مسیر زندگی خود استفاده می کنند.
رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان زرندیه افزود: با فناوری های نوین و روی کارآمدن فضای مجازی، دانش آموزان بسیاری عضو این شبکه هستند که مدیران باید در جهت آگاهی دانش آموزان و ترویج مزایا و معایب این شبکه ها کوشا باشند.
رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان زرندیه نیز در این نشست گفت: انعطاف پذیری و سازگاری از شروط اساسی موفقیت محسوب می شود که مدیران باید همواره سه موضوع انتخاب آگاهانه، علاقه دانش آموزان با توجه ویژه به مرجعیت معلم و همراهی ومشارکت اولیا را مد نظر قرار دهند.
محمد علی یوسفی افزود: مدیران باید سرانه مطالعه خود را بالا برده و این انگیزه را در دانش آموزان ایجاد کنند تا در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گامی موثر برداشته شود.
در ادامه این نشست از مدیران مدارس پسرانه مصطفی خمینی و خوارزمی و مدیران مدارس دخترانه کوثر وعترت به عنوان مدیران نمونه تجلیل شد.
شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه دارای 10 هزار و 500 دانش آموز می باشد که در 148 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.
4896/3075/ خبرنگار: حمید فرقانی ** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.