به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز چهارشنبه در نشست شورای قشر کارمندی با موضوع اقتصاد مقاومتی افزود: توجه بیشتر تمامی دستگاه ها به مسائل اشتغال و بیکاری از اولویت های مهم اقتصاد مقاومتی است .
وی اظهار کرد: ایران اسلامی از نظر منابع، کشوری غنی و ثروتمند است که باید با برنامه ریزی و اصول اقتصاد مقاومتی برای بهبود وضع معیشت مردم تلاش شود.
فرماندار ساوه افزود: در شرایط فعلی، جذب سرمایه گذار از مهمترین اولویت های اقتصادی در این شهرستان است و روند امور در این زمینه نیز مطلوب ارزیابی می شود.
بهاروند با اشاره به ظرفیت این شهرستان به لحاظ برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور گفت: وجود منطقه ویژه اقتصادی، موقعیت ترانزیتی و نزدیکی به پایتخت از مهم ترین امتیازهای ساوه برای رشد و شکوفایی اقتصاد محسوب می شود.
وی بیان کرد: شاخص های اقتصادی شهرستان ساوه در حوزه های صنعت و کشاورزی برجسته است و وضعیت مناسب منطقه از نظر زیست محیطی و وجود منابع بالقوه معدنی از دیگر مزیت های سرمایه گذاری در شهرستان است.
فرماندار با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد تسهیل رونق تولید برای جلوگیری از رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی افزود: در این راستا کارخانه پروفیل ساوه با رونق دوباره در دولت یازدهم، تاثیر بسزایی در صنعت پروفیل کشور دارد و 40 درصد لوله های مورد نیاز به ویژه در حوزه جمع آوری آب های سطحی کشور توسط این واحد عرضه می شود.
بهاروند گفت: همچنین از مجموع مجوزهای صادر شده برای ایجاد پنج نیروگاه سیکل ترکیبی در کشور، نیروگاه یکهزار و 200 مگاواتی ساوه در طرازناهید، بزرگترین نیروگاه در این حوزه به شمار می رود.
وی اضافه کرد: شرایط برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ساوه فراهم است که در این راستا با عقد قرارداد اولیه با شرکت خودروسازی رنو، زمین این کارخانه در حال واگذاری است.
برآورد مالی ساخت و راه اندازی خطوط تولید خودرو رنو در ساوه با مشارکت سرمایه گذاران فرانسوی 400 میلیون یورو است که با آغاز به کار این واحد سه هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
ساوه دومین شهر پر جمعیت استان مرکزی است که با داشتن حدود 500 واحد صنعتی فعال نقش عمده ای در اقتصاد کشور دارد.
7269/3075/خبرنگار:الهام بابایی ** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.