به گزارش ایرنا، محمد رضا انصاری روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: جوانان و دانش ‌آموزان آسیب ‌پذیرترین اقشار جامعه در برابر آسیب های اجتماعی و به خصوص اعتیاد هستند.
وی ادامه داد: با نهادینه شدن ورزش همگانی زندگی اجتماعی با مخاطره مواجه نمی شود و لازم است تا از همان سنین کودکی فرهنگ غنی ورزش سرلوحه نظام آموزشی قرار گیرد.
وی گفت: هر چه بیشتر به ورزش اهمیت داده شود، آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد کاهش می یابد.
انصاری برگزاری مسابقات بومی و محلی در روستاها از دیگر برنامه های این نهاد دانست و گفت: اجرای این برنامه های هدفمند در ایجاد شور و نشاط و گرایش به ورزش بسیار تاثیر گذار است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: برای پیشگیری ومقابله با اعتیاد باید از شعار زدگی به سمت مدیریت فرهنگی و اجرایی پیش رفت.
احمد تهرانی افزود: برای راهبری جوانان در حوزه پیشگیری از اعتیاد باید ایجاد امکانات تفریحی، ورزشی، رفاهی، مذهبی و فرهنگی را در دستور کار قرار داد.
وی افزود: فرهنگسازی و پیشگیری از اعتیاد بسیار مهمتر از درمان است و با برنامه ریزی ویژه برای مقاطع مختلف تحصیلی می توان پیشگیری را ازسنین نوجوانی آغاز کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار در ادامه با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر افزود: سازمان های مردم نهاد یکی از ظرفیت های ارزشمند جامعه امروزی هستند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 110 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.