جواد مهندس روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مصرف گاز طبیعی تا قبل از بارش برف و سرد شدن هوا در استان مرکزی روزانه حدود 17 میلیون و 300 هزار متر مکعب بود که با کاهش دمای هوا و برودت هوا به 17 میلیون و 800 هزار متر مکعب افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به ثابت بودن مصرف در حوزه صنعت، افزایش مصرف گاز طبیعی در استان مرکزی مربوط به بخش خانگی و تجاری است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی بیان کرد: مشترکان گاز طبیعی با کاهش حداقل یک درجه دمای منزل می توانند حدود 6درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی داشته باشند که این مهم کمک بزرگی در کاهش مصرف و بهره مندی همه مصرف کنندگان از این نعمت الهی دارد.
مهندس افزود: مصرف کنندگان گاز بخش خانگی باید با استفاده از درزگیری پنجره های ساختمان، عایق بندی لوله ها و مخزن موتورخانه ها، خاموش بودن بخاری در اتاق هایی که استفاده نمی شوند، حذف استفاده از شومینه به دلیل مصرف بالای انرژی و بازدهی کم، استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد تاثیر زیادی در کاهش مصرف گاز داشته باشد.
وی افزود: واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و دستگاه های اجرایی و اداری نیز می توانند با استفاده ازسیستم های هوشمند و استاندارد مصرف گاز در کاهش مصرف گاز نقش آفرین باشند.
استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران از شمال به استان های تهران، البرز و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان های لرستان و اصفهان و از شرق به استان های تهران، قم و اصفهان محدود است.
استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یک هزار و ۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه است.
32 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالت می کنند.
بیش از دو هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که از این تعداد حدود 2 هزار واحد، در زمره صنایع کوچک و متوسط قرار دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.