محمدعلی قهرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: تفرش دارای 13 معدن است که 6 واحد آن درحال حاضر فعالیت دارد.
وی، معادن فعال را شامل معادن سنگ تراورتن، باریت و سنگ لاشه عنوان کرد و گفت: معادن غیرفعال در زمینه گچ، خاک صنعتی و سنگ مرمر است که به دلیل مقرون به صرفه نبودن و خلوص پایین منابع معدنی غیرفعال شده اند.
قهرمانی تصریح کرد: معادن فعال توسط بخش خصوصی بهره برداری می شود که 6 معدن فعال این خطه برای 30 نفر اشتغالزایی دارد و از این نظر بر اقتصاد شهرستان تاثیر مثبت دارند.
وی اظهار کرد: به منظور توسعه اقتصاد و افزایش اشتغال درتفرش، امسال 2 پروانه اکتشاف در زمینه سنگ تزیینی و سنگ لاشه در شهرستان صادر شده است که اثرگذاری مستقیم بر رونق اقتصاد تفرش خواهند داشت.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان تفرش بیان کرد: سنگ آهن تفرش دارای ظرفیت صادرات به خارج از کشوراست اما، به دلیل پایین بودن قیمت جهانی آن صادرات مقرون به صرفه نیست به همین دلیل بهره برداران به این مهم تمایلی ندارند، البته سنگ تراورتن و باریت شهرستان به دلیل کیفیت به خارج از شهرستان ارسال می شود و کاربردی در تفرش ندارد.
قهرمانی اضافه کرد: معادن فعال در 30 کیلومتری شهر تفرش جانمایی شده است به همین دلیل هیچ گونه آلودگی زیست محیطی برای شهر به همراه ندارد و تنها به دلیل مقرون به صرفه نبودن و هزینه بالای برداشت و خرد کردن سنگ ها تعطیل شده اند اما، با حمایت از این بخش می توان فعالیت مجدد و رونق را به این صنعت بازگرداند.
شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 25 هزار نفری در 95 کیلومتری اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.
استان مرکزی بیش از سه هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک دارد و رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی ، رتبه چهارم صنعت کشور و قطب دوم صنایع مادر تخصصی و تجهیزات ساز ایران را به خود اختصاص داده است.
6992/6013خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.