به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز سه شنبه در کارگروه تخصصی بیمه، بازتوانی و بازسازی استان مرکزی در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استان مرکزی، افزود: 70 درصد خودروهای دستگاه های دولتی استان مرکزی تحت پوشش بیمه هستند که باید تا پایان امسال پوشش بیمه ای در این بخش کامل شود.
وی ادامه داد: پوشش بیمه ای ابنیه، تاسیسات و ساختمان های اداری استان قابل اقبول است اما، تنها پنج درصد از مراکز تجاری و منازل مسکونی شهروندان زیر چتر بیمه هستند که ارتقاء این مهم نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: در سال جاری تفاهم نامه ای از سوی استانداری مرکزی و بنیاد برکت در خصوص بیمه منازل روستایی به عنوان نخستین استان در کشور منعقد شد که بر این اساس میزان قابل توجهی از منازل مسکونی روستایی استان بیمه شده اند.
وی بیان کرد: شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی باعث شد که تعدادی قابل توجهی از طیور مرغداری های استان معدوم شود که در این میان مرغداری هایی که بیمه بودند توانستند همه خسارت خود را دریافت کنند، اما واحدهای فاقد پوشش بیمه ای زیان اساسی دیدند و راهکاری برای جبران خسارت آنان نبود.
فیلی بیان کرد: با توجه به تاکید های قانون برای ترویج بیمه در بین اقشار جامعه، ساختمان های مسکونی و تجاری استان مرکزی از نظر پوشش بیمه ای از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند که این مهم باید به عنوان یک برنامه فرهنگی مورد توجه دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آمادگی شهرداری ها، آتش نشانی ها و دستگاه های خدمات رسان استان هنگام خوادث نیز گفت: با توجه به اینکه این استان صنعتی محسوب می شود، باید همواره آمادگی مقابله با انواع حوادث را داشته باشیم.
وی گفت: برای مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی باید فهرستی از تجهیزات موجود تنظیم و نسبت به زفع کمبودها در این زمینه تلاش شود.
فیلی بیان کرد: در سال جاری 23 خودرو آتش نشانی کوچک و بزرگ خریداری شده و تا پایان سال نیز پنج خودرور دیگر خریداری می شود و با این وجود مشکلات کمبود تجهیزات استان برای مقابله با حوادث نزدیک به شرایط استاندارد است.
استان مرکزی یک میلیون و 470 هزار جمعیت و 12 شهرستان دارد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.