به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن هنرمند روز یکشنبه در نشست کمیته ایثار و شهادت ستاد دهه مبارک فجر استان مرکزی در محل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان مرکزی در اراک، افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانسنگ جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی وظیفه همه دلدادگان به نظام و انقلاب است.
وی ادامه داد: پاسداشت یاد شهدا زمینه آشنایی نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می کند و دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای تبیین سیره و منش شهدا است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: شهدا با دفاع از کیان نظام مقدس اسلامی به تکلیف خود عمل کردند و امروز حفظ دستاوردهای انقلاب و انتقال آن به نسل‌های آینده از وظایف سنگین مردم و مسئولان است.
وی گفت: شهدا با پیروی از ولایت فقیه و درس گرفتن از قیام سید شهدا (ع)، درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری و نظام را در برابر دسیسه های استکبار بیمه کردند.
حجت الاسلام هنرمند دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثار گران را یکی از برنامه های اصلی این کمیته در دهه مبارک فجر عنوان کرد و گفت: خانواده شهدا و ایثارگران در حساس‌ ترین شرایط کشور با نثار خون عزیزان خود صلابت و اقتدار کشور را به ارمغان آوردند.
وی تاکید کرد: برنامه ها و تمهیدات دهه مبارک فجر باید به گونه ای تدوین شود که اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان به صورت خودجوش در آن شرکت کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به اینکه رسانه های غربی و دشمنان نظام اسلامی از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جوانان و نوجوانان ما را نشانه رفته اند باید تلاش کرد با تشریح پیامدهای ناگوار شبکه های معاند، توطئه های دشمنان خنثی شود.
وی برگزاری یادواره های شهدا در نقاط مختلف استان، گلباران و غبار روبی قبور مطهر شهدا، استفاده از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در سربرگ های اداری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، بازدید دانش آموزان شهرستان اراک از موزه شهدای استان، حضور پیشکسوتان انقلاب اسلامی و بیان جریان های انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های کمیته ایثار و شهادت ستاد برگزاری دهه مبارک فجر استان مرکزی معرفی کرد.
حجت الاسلام هنرمند بیان کرد: برگزاری مسابقات مقاله نویسی، برپایی نمایشگاه عکس در فرهنگسرای شهر، همایش تکریم خانواده با هدف پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی، غبار روبی قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی با حضور خانواده شهید علی امینی، رونمایی از کتاب بهار انقلاب نوشته محمد طیبی، رونمایی از فیلم کوتاه ایثار و شهادت و برپایی نمایشگاه عکس در شهرستان تفرش از دیگر برنامه های کمیته ایثار و شهادت ستاد دهه مبارک فجر استان مرکزی است.
استان مرکزی شش هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
/3075 /3017/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.