علی زینی وند روز شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان محلات افزود: این میزان تسهیلات به 11 واحد فراوری سنگ نما پرداخت شده که سبب افزایش سرمایه درگردش، خرید تجهیزات و مواد اولیه تولید و افزایش ضریب اشتغال در این واحد ها شده است.
وی با بیان اینکه 31 طرح صنعتی برای دریافت تهسیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شده است ،افزود: حمایت و پشتیبانی واحدهای اقتصادی نیمه فعال اولویت کارگروه اقتصاد مقاومتی است .
زینی وند افزود: یکی از محورهای مهم در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی، کمک به راه اندازی واحدهای نیمه فعال و بازگرداندن رونق تولید به واحدهای زیان ده است.
فرماندار محلات گفت: مجموعه مدیران سطح شهرستان باید با ارزیابی های دقیق و رصد سرمایه گذاران مختلف، مشوق های لازم برای حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی را فراهم کنند.
فرماندار محلات با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در ایام الله دهه فجر، ادامه داد: توجه ویژه به مشاغل خانگی در این شهرستان همواره به عنوان یکی از محرک های توسعه اشتغال باید مد نظر تصمیم سازان قرار گیرد.
زینی وند گفت: محصول بید قرمز شهرستان محلات بازدهی اقتصادی مناسبی برای روستاییان دارد و ارزآوری قابل توجهی را نصیب کشور می کند.
فرماندار محلات بر رفع مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان بید قرمز تاکید کرد و گفت: تولید و صادرات این محصول توسط کارآفرینان محلاتی باید با جدیت دنبال شود تا ضمن افزایش نزخ اشتغال، مزیت های ارزشمند صادرات غیر نفتی در این شهرستان برجسته ترشود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ نما، ماهی زینتی و گل و گیاهان زینتی کشور به شمار می رود.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.