مدیرکل بهزیستی استان مرکزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شب گذشته با اطلاع از چادر زدن یک خانواده چهار نفره در انتهای شهرک ولیعصر(چشمه موشک) در دامنه کوه و منطقه منتهی به شهرصنعتی، مددکاران و اورژانس اجتماعی این نهاد حمایتی به محل اعزام شدند.
دکتر بهروز رفیعی افزود: این خانواده چهار نفره به دلیل نداشتن تمکن مالی مجبور به چادر زدن در حاشیه شهر شدند و با توجه به سرد بودن هوا، به سرعت زمینه انتقال و ساماندهی این خانوار در سرپناه امن و مناسب در بهزیستی استان فراهم شد.
وی گفت: بر اساس دستورالعمل بهزیستی،ارائه امکانات و خدمات به این خانوار انجام گرفت و تلاش برای جلب مشارکت خیران به منظور کمک برای تامین سرپناه توسط بهزیستی در دست انجام است و تا تامین نشدن مکان شایسته برای گذران زندگی ، اسکان و خدمات لازم از طریق بهزیستی برای آنان مهیاست.
رفیعی ادامه داد: جریان حاشیه نشینی در حال رشد است و بهزیستی استان از شهروندان درخواست دارد که در صورت مشاهده موارد مشابه به سرعت اورژانس اجتماعی و مددکاران این نهاد حمایتی را برای کمک به این افراد مطلع کنند و یا باا شماره 123 مسائل اجتماعی را منتقل کنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: بهزیستی در مواجه با خانواده های بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار، خانواده های دارای معلول و آسیب دیدگان اجتماعی با توجه به دستورالعمل های تعیین شده اقدام به ارائه حمایت های مالی و معنوی می کند درغیر این صورت باید دستگاه های دیگر همچون نهادهای حمایتی، شهرداری، فرمانداری و کمیته امداد نیز در حلقه حمایتی نقش افرینی پررنگ تری داشته باشند.
شهرستان اراک با جمعیت 650 هزار نفری به عنوان مرکز استان مرکزی دومین شهر بزرگ استان به شمار می رود.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.