به گزارش ایرنا؛ محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی افزود: آمار اشتغالزایی در بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی دلگرم کننده است.
وی افزود: بر اساس آمار موجود صنعت کشور رشدی معادل پنج درصد را تجربه کرده است اما تلاش ها برای افزایش ظرفیت های اشتغال زایی با قدرت و قوت ادامه دارد.
نعمت زاده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: معظم له تاکیداتی بر تقویت صنایع کوچک داشتند که از ابتدای سال جاری همه امکانات و ظرفیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق این مهم بسیج شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با تلاش ها پیگیری های انجام شده بیش از 400 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی پرداخت شده است.
وی افزود: در کنار توجه به صنایع کوچک؛ چالش های صنایع بزرگ کشور نیز باید مورد واکاوی قرار گیرد که در سفر امروز به استان مرکزی تنگناهای شش واحد بزرگ صنعتی اراک و دو واحد صنعتی شهرستان ساوه بررسی می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز از سهامداران برخی صنایع انتظار می رود که با درایت و مدیریت بهینه واحد صنعتی و تولیدی خود را مدیریت کنند.
وی تاکید کرد: ایران اسلامی در دو دهه اخیر به عنوان یکی از صادرکنندگان واگن مطرح بود و هم اینک 46 صنعت واگن سازی در کشور وجود دارد.
نعمت زاده عنوان کرد: برخی از واحدهای صنعتی در بازپرداخت تسهیلات بانکی تاخیر دارند و دولت نیز نمی تواند بیش از حد از بانک ها تقاضای تنفس برای صنایع داشته باشد، به همین دلیل لازم است که صنایع با مدیریت هدفمند در جهت رونق تولید گام بردارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: صاحبان صنایع باید افق فعالیت خود را از بازارهای داخل خارج کشور ارتقاء دهند و با تغییرات در روند تولید، توانمندی نیروی انسانی و بهبود کیفیت شرایطی مهیا کنند تا کالای آنها قابل رقابت با مشابه خارجی باشد.
نعمت زاده ادامه داد: خانواده دولت به عنوان امید اول ملت مومن و موحد ایران اسلامی وظیفه دارد با همکاری بخش خصوصی مسیر توسعه و بالندگی اقتصادی کشور را فراهم کند، اما مدیران صنایع باید نسبت به تولید کالاهای صادرات محور توجه ویژه ای داشته باشند.
وی گفت: مسئولان و مدیران بانک ها باید به این باور برسند که حل مشکلات اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال در گرو بالندگی صنایع است بنابراین مدیران بانک ها باید از هر ابزاری برای حمایت از صنایع و رونق تولید استفاده کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: اصلاح امور واحدهای تولیدی و کارخانه های با ظرفیت پایین، پیش از اینکه نیاز به حمایت های مالی داشته باشد، نیازمند تدابیر حکیمانه و برنامه ریزی کاربردی است.
وی حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را یکی از مهمترین اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال عنوان کرد و گفت: این مهم به منظور تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط اجرایی شد که تعداد قابل توجهی از این صنایع دوباره در چرخه تولید قرار گرفتند.
استان مرکزی به واسطه برخورداری از 2 هزار و 900 واحد صنعتی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور به شمار می رود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یکروزه به استان مرکزی با شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی از نزدیک با چالش ها و تنگناهای برخی از صنایع این استان آشنا شد.
6992/3075/3017/خبرنگار: آذر اسفندیاری**انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.