به گزارش ایرنا، مهدی حاجی لو روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح جامع مکانیزاسیون کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، مکانیزه شدن این بخش و افزایش تولید اجرا شده است.
وی بیان کرد: تا کنون 56 درصد از مجموع 27 میلیون و 870 هزار ریال اعتبار تخصیصی در راستای نوسازی و بهسازی ادوات کشاورزی شهرستان کمیجان هزینه شده است.
حاجی لو افزود: تسهیلات این طرح با بازپرداخت نرخ 15 درصد در راستای خرید ماشین آلات و ادوات مورد نیاز در بخش کشاورزی شامل زراعت، باغبانی دام، طیور و آبزیان پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید، چهار خط اعتباری ویژه به منظور نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی ابلاغ و به روز رسانی شده است.
حاجی لو اضافه کرد: کمباین، تراکتور، ماشین آلات خاک ورزی، تیلر، ریز دانه کار کلزا ، بیلر، خطی کار و عمیق کار غلات از جمله ماشین آلات و ادوات کشاورزی خریداری شده توسط بهره برداران از محل این اعتبارات است.
به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان در ادامه تصریح کرد: با بهره گیری از اعتبارات خط مکانیزاسیون بخش کشاورزی، کاهش هزینه ها، افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش درآمد کشاورزان نیز محقق می شود.
حاجی لو افزود: خاک ورزی، حفظ بقای گیاهی و رعایت تناوب زراعی نیز سه اصل مهم در اجرای کشاورزی حفاظتی بوده که با استفاده از این ادوات و ماشین آلات امکان پذیر است.
شهرستان کمیجان یکی از شهرستان های استان مرکزی است که با جمعیتی بیش از 39 هزار نفر در 96 کیلومتری اراک قرار دارد.
7114/3075خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.