«شهریار فولادوند» روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه تا پایان بهمن ماه و پیش از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی تدریس شده‌، ملاک برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی جاری در این روستاها تدریس معلم است.

وی ادامه داد: لیست روستاهای استان مرکزی که در آنها زیر ساخت اینترنت وجود نداشته و یا ضعیف است به مخابرات ارایه شده و امید است با ایجاد این زیر ساخت‌ها زمینه ارتباط دانش آموزان این روستاها با فضای مجازی و شبکه شاد فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با یادآوری عدم دسترسی برخی از دانش آموزان شهرهای این استان به فضای مجازی به دلیل نداشتن سخت افزارهای لازم خاطرنشان کرد: جذب خیران برای تهیه سخت افزارهای خاص برای دسترسی این افراد به شبکه شاد در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

فولادوند خاطرنشان کرد: ۷۱ درصد دانش آموزان این استان تاکنون از طریق احراز هویت و بخشی از آنان از طریق دعوت وارد شبکه شاد شده و به تحصیل علم و دانش از طریق این شبکه اشتغال دارند.

وی ادامه داد: ۹۹ و هفت دهم درصد مدیران و بیش از ۹۰ درصد دبیران آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در شبکه شاد حضور داشته و به تدریس در این شبکه اشتغال دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بایادآوری شناسایی ۳۰۰ معلم نمونه در این استان گفت: ۱۰۰ نفر این معلمان در استان تقدیر شده و سه تا پنج نفر از آنان در سطح کشور مورد تقدیر قرار می گیرند.

فولادوند افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی امکان برگزاری آیین بزرگداشت مقام معلم و تقدیر حضوری از معلمان برتر در استان وجود نداشت و تلاش شده این آیین به صورت مجازی و نیمه حضوری انجام شود.

وی با یادآوری کمبود بیش از سه هزار نیروی آموزشی موظفی در آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با وجود کمبود نیروی موظفی آموزشی در آموزش و پرورش این استان، تاکنون هیچ یک از کلاس‌ها استان بدون معلم نبوده و تلاش شده با بهره‌گیری از بازنشستگان و نیروهای حق التدریس این کمبودها جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: ۸۵۰ نفر از معلمان آموزش و پرورش استان مرکزی تا مهرماه سال جاری بازنشسته می شوند.

فولادوند افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با بهره‌گیری از بازنشستگان و معلمان حق التدریس کلاس بدون معلم در سال تحصیلی آینده در استان مرکزی وجود نخواهد داشت.

وی، در خصوص هزینه مدارس غیر دولتی نیز گفت: با توجه به اینکه آموزش از طریق شبکه‌های مجازی در این مدارس ادامه دارد و مدیران این موسسه‌ها ملزم به پرداخت حقوق معلمان هستند، شهریه تحصیل دانش آموزان نیز باید پرداخت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: شهریه بخشی از فعالیت‌ها مدارس غیردولتی از جمله کلاس‌های فوق برنامه و سرویس مدارس که نیاز به حضور دانش آموزان بوده و اقدامی در این خصوص انجام نشده باید به خانواده‌ برگردانده شود.

فولادوند با یادآوری ایجاد استودیو الفبا در اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: ۵۰۷ فایل درس‌های دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم و فنی و حرفه‌ای در این استودیو ضبط و در آپارات بارگذاری شده‌ است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۸ هزار بازدید از این فایل‌ها انجام شده‌است.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.