به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز شوراها در اراک، با بیان اینکه در گذشته کسی نقش شوراها در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و.. را باور نداشت، عنوان کرد: امروز شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… از نقش قابل توجهی برخوردار هستند.

آقازاده با اشاره به همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمامی استان و کل کشور در بحث کرونا بیان کرد: نقش شوراها در این حوزه برجسته بود و جای خوشحالی دارد.

وی گفت: شوراهای اسلامی در شهر و روستا با توجه به محدودیت منابع مالی و با دست خالی و با وجود کمبود امکانات و تجهیزات از ارائه خدمات دریغ نمی‌کنند و در این راستا باید هرچه بیشتر در حمایت از شوراهای اسلامی شهر و روستا گام برداریم.

استاندار مرکزی افزود: در سال‌های اخیر وزارت کشور و دولت‌های یازدهم و دوازدهم توجه جدی به شورا و مردم در بخش‌ها، شهرها و دهیاری‌ها داشته اند. دولت همواره باید به موضوع حمایت از شوراهای استانی و شهرستانی توجه کند.

آقازاده اظهار کرد: در بحث عوارض درآمدهای شهرداری در سال ۹۸ شهرداری اراک به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از این عوارض بهره مند شد. در شرایط تحریم بسیاری از شهرداری‌ها در زمینه درآمد مصوب شهری با مشکل مواجه بودند که در این راستا به آنها کمک شده است.

وی با اشاره به مشکل تأمین قیر استان در سال گذشته بیان کرد: اگر تأمین قیر صورت می‌گرفت بسیاری از پروژه‌های عمرانی در شهرها با مشکلات کمتری مواجه می‌شد که باید در سال جاری به این مهم توجه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.