حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ملی راهکار با عنوان رزمایش ایمان، هم‌دلی، کار و ایثارِ رمضان پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در ادامه رزمایش مواسات و هم‌دلی در ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان هم‌دلی، کار و ایثار از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح به‌شمار می‌رود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیأت امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با اعتمادسازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در اجرای این برنامه با کمترین مشکل و مانعی، مواجه شده و در راستای اجرای این طرح ملی گام مؤثری بردارند.

ذوالفقاری گفت: کانون‌های مساجد با اجرای این برنامه‌ها می‌توانند اعتماد مردم و فعالان اجتماعی را نسبت به خود و مسجد ارتقا داده و با راه‌اندازی شبکه‌های تخصصی و استفاده از ظرفیت شبکه‌های موجود می‌تواند مردم و فعالان فرهنگی، اجتماعی و محله را در اجرای این برنامه‌ها مشارکت دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در خصوص برنامه عملیاتی این طرح عنوان کرد: در این طرح ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب ۲ بسته برنامه‌ای و در چهار محور ایمان، هم‌دلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون‌های فرهنگی هنری بتوانند تا مادامی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد، این برنامه‌ها را اجرا کنند.

ذوالفقاری عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب "طرح ملی راهکار " از سه طریق بارگذاری در صفحه اختصاصی کانون در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir و عضویت در کانال فهما به نشانی gap.im/fahmabot و ارسال گزارشات به مدیر گروه و ادمین با شناسه adminfahma@ و انتشار در فضای مجازی و پیام‌رسان با عنوان پویش مردمی #بچه_های_‌مسجد در پویش بچه‌های مسجد شرکت کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۸۰ کانون فعال فرهنگی و هنری مساجد در استان وجود دارد و در شهرستان‌ها تعدادی از کانون‌های شاخص بحث مقابله با بیماری کرونا را مدیریت می‌کنند و با توجه به شیوع کرونا و بسته شدن مساجد، فعالیت‌های کانون مساجد در بستر فضای مجازی گسترش پیدا کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی در خصوص جوایز برندگان در این طرح گفت: در پایان این طرح به ۱۱۴ کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز فهما، جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.