علی اکبر کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به اینکه تولیدات دامداران و مرغداران به دلیل نبود تقاضا روی دست آنان باقی مانده در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی پیش نهاد شد برای جلوگیری از ضرر و زیان این واحدها محصولات مازاد آنها در قالب طرح تنظیم بازار خریداری و به عنوان ذخایر گوشت و مرغ کشور ذخیره‌سازی شود.

وی ادامه داد: خرید محصول مازاد تولید دامداران و مرغداران توسط دولت ضمن جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان برای این واحدها، کشور را در زمان نیاز از واردات این محصولات بی نیاز کرده و از خروج ارز نیز جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی پیگیری مشکلات باغداران شهرستان خنداب را از دیگر محورهای دیدار با وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: مقرر شد معاونت باغداری این وزارتخانه و بانک کشاورزی برای داربستی کردن و توسعه آبیاری قطره‌ای و مکانیزه شهرستان خنداب ورود کنند تا زمینه اجرای این طرح‌ها در این شهرستان فراهم شود.

کریمی با یاد آوری بسته شدن سامانه ثبت خسارت‌های سیلاب سال ۹۸ افزود: با توجه به اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات اختصاص یافته برای جبران خسارت سیلاب به استان باقی مانده، در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد شد یا این سامانه برای ثبت خسارت‌های وارد شده به استان باز شود و یا این اعتبار برای اجرای طرح‌های زیر بنایی بخش کشاورزی از جمله احیای قنوات و کانال کشی اختصاص یابد.

وی افزود: مقرر شد با مساعدت وزیر جهاد کشاورزی کارکنان این وزارتخانه بتوانند به صورت داوطلبانه از بازنشستگی استفاده کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی پیگیری پنج هزار تن کود شیمیایی اختصاص یافته به استان مرکزی را از دیگر محورهای دیدار با وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: بخشی از این سهمیه برای جبران کمبود کود شیمیایی در شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب به این شهرستان‌ها اختصاص یافته و مقرر شد بقیه این سهمیه نیز با دستور وزیر جهاد کشاورزی اختصاص یابد.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های دامپروری، باغداری، شیلاتی و کشاورزی استان مرکزی، از وزیر جهاد کشاورزی دعوت شد برای آشنایی هرچه بیشتر با این ظرفیت‌ها در نخستین فرصت سفری به استان داشته باشند.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.