به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز پنج شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در این شرایط سخت تمامی قوا باید در کنار یکدیگر قرار گیرند چرا که با هماهنگی و انسجام آن‌ها اعتماد مردم افزایش پیدا می‌کند.

استاندار مرکزی در ادامه به وضعیت نرخ بیکاری استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در سال ۹۷ در استان ۸.۴ درصد بود که در سال ۹۸ به ۸.۱ درصد رسیده و جزو پنج استان برتر کشور به لحاظ نرخ بیکاری بوده است و این مهم به برکت همکاری تولیدکنندگان، دستگاه‌های مختلف از جمله دادگستری و شورای تأمین به دست آمده است.

وی ادامه داد: با وجود حداکثر فشارهای تحریمی بر کشور میزان صادرات غیر نفتی استان مرکزی در سال گذشته همانند سال ۹۷ یک میلیارد دلار بوده است.

استاندار مرکزی گفت: پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب برای اولین بار ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی سال گذشته در استان صورت پذیرفته است. در پایان سال گذشته حقوق معوق کارگران نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۷۵ درصدی مواجه بوده است.

به گفته وی استان مرکزی طی ۷۰ روز اخیر در مقابله با ویروس کرونا جزو استان‌های موفق بوده است. این استان در ابتدای شیوع این بیماری به دلیل تعداد مبتلایان جزو دومین استان‌ها بود و اکنون در رتبه سیزدهم قرار دارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در بعد مخاطرات امنیتی استان مرکزی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۸ به توفیقات بسیاری دست یافته است، تاکید کرد: در سال ۹۶ استان مرکزی از نظر مخاطرات امنیتی هفتمین استان و در سال ۹۷ در جایگاه ۱۷ کشور قرار گرفت و سال گذشته ۱۷ درصد بهتر از سال ۹۷ بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.