حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون برنامه‌های ماه مبارک رمضان این نهاد فرهنگی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان افزون بر همه آثار و برکات روحانی و ملکوتی اش، فرصت مغتنمی برای احیای نقش و جایگاه قرآن در زندگی اجتماعی، و اصلاح روش زندگی است و همواره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به اهمیت این موضوع توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در استان و بسته بودن مساجد به منظور پیشگیری از ابتلاء به این بیماری برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قطع نشده بلکه از بستر فضای مجازی به منظور اجرای برنامه‌های خود استفاده می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان نیز تمامی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری در خصوص برنامه‌های این نهاد اظهار کرد: هر روز قرائت یک جز قرآن کریم با نوای قاریان برجسته کشور تهیه و در شبکه‌های مجازی برای استفاده مردم پخش و مسابقاتی از قبیل نقاشی ماه مبارک با عنوان عبادت در خانه و عکاسی ماه مبارک با عنوان مسجد در خانه در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی کمک به نیازمندان را از اهم فعالیت‌ها در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: در این راستا با همکاری کانون‌های مساجد برای کمک به نیازمندان بسته‌های غذایی و حمایتی برای مناطق محروم تهیه شده و توزیع می‌شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: در روزهای ماه مبارک برنامه‌های سه دقیقه‌ای از مداحان و سخنرانان برجسته کشور ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و همچنین بسته‌های فرهنگی شامل مفاتیح الجنان و قرآن کریم به اعضای مدیران کانون‌های مساجد استان اهدا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.