محمدرضا جوانمرد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال گذشته واکسیناسیون ۵۱ هزار و ۸۵۹ رأس دام سبک و سنگین بر علیه تب مالت انجام شده و ۱۳ هزار و ۴۳۷ رأس دام نیز بر علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک ادامه داد: واکسیناسیون ۱۷۰ هزار و ۳۹۸ رأس دام سبک علیه بیماری آبله و ۱۳۶ هزار و ۵۸۹ رأس علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک طی سال ۹۸ در شهرستان اراک انجام شده است.

وی به واکسیناسیون سه هزار و ۸۴ رأس سگ علیه بیماری هاری طی سال گذشته اشاره و بیان کرد: نزدیک به ۲۲ هزار رأس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک افزود: تست مشمشه در ۳۰ رأس اسب و تست سل و بروسلوز در شش هزار و ۵۶۱ رأس گاو نیز طی سال ۹۸ در شهرستان اراک انجام شده است.

وی به واکسیناسیون ۱۱۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و ۵۶۰ هزار قطعه طیور صنعتی علیه بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و افزود: ۵ هزار و ۶۰۰ مورد پایش فعال و غیر فعال در واحدهای صنعتی را در سال ۹۸ نیز انجام دادیم.

جوانمرد بیان داشت: همچنین واردات ۱۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۳۳۶ عدد تخم چشم زده خارجی و ۹۵۰ هزار عدد تخم چشم زده داخلی انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک گفت: در سال گذشته آزمایش چهار هزار و ۶۸۰ قطعه بچه ماهی انجام و از مزارع پرورش ماهی ۵۴ مورد بازدید به عمل آمده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1411425
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.