«محمدتقی آبایی‌هزاوه» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد خانوار معادل ۹۴۸ هزار و ۲۰۷ نفر است که ۶۵ درصد جمعیت استان مرکزی را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: سرپرستان خانوار رایانه بگیر متقاضی تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی حمایتی به واسطه بیماری کرونا این استان نیازی به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌ها ندارند و ثبت تقاضای این طرح تنها با ارسال کدملی سرپرست خانوار به شمار ۶۳۶۹ میسر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در شرایط فعلی حضور غیرضروری در ادارات تعاون و یا بانک‌ها و سایر ادارات برای پیگیری این امر می‌تواند عاملی برای شیوع ویروس کرونا باشد و لازم است از آن خودداری شود.

آبایی هزاوه گفت: دولت این طرح را تنها برای یارانه‌بگیران و به دنبال تاثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا هدفگذاری کرده است و سایر افراد مشمول آن نمی‌شوند و در این راستا سرپرستان خانوار علاقه‌مند به شرکت در این طرح باید تا ۳۱ فروردین ماه جاری درخواست خود را  اعلام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۲۲ چهارشنبه شب ( ۲۷ فروردین ماه جاری) به همه سرپرستان خانوارهای دریافت کننده یارانه، پیامک ارسال می‌کند و ارسال پیامک سرپرستان خانوار به شماره اعلام شده نیز به منزله قبول و تعهد اجرای چهار بند این اطلاعیه از سوی متقاضی است.

آبایی‌هزاوه عنوان کرد:  مبلغ تسهیلات این طرح برای هر خانوار ۱۰ میلیون ریال و به صورت قرض‌الحسنه است و تعداد اقساط آن ۳۰ ماه متوالی در نظر گرفته شده و  اقساط ماهانه برای هر خانوار  ۳۵۰ هزار ریال است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر می‌شود.

وی با بیان اینکه گیرندگان تسهیلات حمایتی به واسطه بیماری کرونا نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط تغییر دهند، اظهار داشت: درخواست کننده تسهیلات با ارسال پیامک به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، وکالت بلاعزل می دهد که بازپرداخت تسهیلات فوق را ماهانه از محل یارانه نقدی خود به نظام بانکی پرداخت نماید و این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل اعتراض و ابطال در محاکم قضایی نیست.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان ،بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دراد که ۶۵ درصد جمعیت این استان ماهانه یارانه دولتی دریافت می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار تا کنون یک‌هزار و ۴۸۹ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.