«علی اصغر زارعی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهره‌برداری از این گلخانه‌ها علاوه بر تولید ۳۰۰ تن محصولات سبزی و صیفی و ۸۰۰ هزار گل شاخه بریده در هر واحد سطح، ۱۲ فرصت شغلی پایدار نیز برای هر هکتار از این اراضی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه هذفگذاری شده توسعه کشت‌ گلخانه‌ای این استان پارسال ۲۰ هکتار  بود اما با اقدامات انجام شده ۴۳ هکتار به سطح زیرکشت گلخانه‌های استان افزوده شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: ۲۵ هکتار از توسعه سطح کشت گلخانه‌ای استان پارسال در حوزه محصولات سبزی و صیفی و ۱۸ هکتار تولید گل‌ و گیاهان‌ زینتی بوده است.

زارعی ادامه داد: ۴۷۰ هکتار از سطح زیر کشت گلخانه‌های استان مرکزی به کشت محصولات گل و گیاهان زینتی و ۱۶۷ هکتار زیر کشت محصولات سبزی و صیفی قرار دارد.

وی افزود: ۴۱ هزار تن محصولات سبزی و صیفی و ۲۵۰ میلیون گل شاخه بریده سالانه در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: یک‌هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در گلخانه‌های تولید محصولات سبزی و صیفی و پنج هزار و ۶۰۰  شغل در گلخانه‌های تولید گل و گیاهان زینتی در استان مرکزی ایجاد شده‌است.

زارعی اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای در استان مرکزی علاوه بر کاهش ۱۰ برابری مصرف آب، افزایش محصول را در قیاس با کشت باز رقم می‌زند و این روش برای بهره‌برداران به صرفه است.

استان مرکزی علاوه بر اینکه یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور است در حوزه کشاورزی نیز در زمره ۱۰ استان برتر محسوب می‌شود و ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.