سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در حاشیه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک افزود:  این استان در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا جزو استان‌های دوم و یا سوم بود اما بر اساس آخرین آمار و تا ظهر امروز (۲۴ فروردین ماه جاری) رتبه ۱۳ کشور را داراست.

وی بیان کرد: این وضعیت نشان دهنده آن است که استان مرکزی در زمینه درمان،  پیشگیری و با همکاری مردم توانسته به سرعت و به خوبی عمل کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: میزان بهبودی مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا در در استان‌های کشور حدود ۵۱ درصد است اما این رقم در استان مرکزی حدود ۷۱ درصد است و این نشانگر آن است که استان مرکزی در برنامه‌های پیشگیری و بهبودی خوب عمل کرده است.

آقازاده اظهار داشت: میزان ابتلای فعلی به بیماری کرونا در استان مرکزی نسبت به روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته به یک سوم رسیده و در روزهای نخست به طور میانگین روزانه ۴۵ مبتلا به این ویروس در استان وجود داشت اما هم‌اکنون به روزی حدود ۱۵ نفر رسیده است.

استاندار مرکزی افزود: فاصله‌گذازی هوشمند از ۲۳ فروردین ماه جاری همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده و تعدادی متخلف مشاهده شده که مقرر شده با این افراد برخورد جدی شود.

آقازاده بیان کرد: بدون هیچگونه چشم‌پوشی، با کسانی که در فعالیت‌های اقتصادی یا غیراقتصادی از پروتکل بهداشتی تخلف کنند برخورد می‌شود و این امر مختص اصناف نیست بلکه به همه واحدهای تولیدی، شرکت‌های خصوصی، بنگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و دولتی اختصاص دارد و هرکسی خارج از پروتکل عمل کند باید با آن برخورد شود.

وی گفت: مشکلات اصناف درک می‌شود، اما همه باید برای مهار این بیماری کمک کنند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حرکت کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: دولت بسته‌های حمایتی برای اصناف در نظر گرفته و به طور قطع از این قشر حمایت می‌شود و به احتمال زیاد فعالیت بازار و کسبه از اول اردیبهشت‌ماه امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح مساوات و یا مومنانه که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده با جدیت در دستور کار قرار دارد.

آقازاده عنوان کرد: ستاد استانی این طرح در استان مرکزی شامگاه شنبه و ستاد شهرستانی آن نیز امروز (یکشنبه)   تشکیلشده و مقرر شده ۲ کمیته در این راستا به سرپرستی معاونت اقتصادی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و با همکاری سپاه روح‌الله، ائمه جمعه و فرمانداران در شهرستانها به عنوان اعضای اصلی شکل گیرد.

وی اظهار داشت: این طرح منابع دولتی ندارد و مردم و خیران باید برای تحقق آن بسیج شوند و مقرر شده ۱۰۰ هزار بسته حمایتی و معیشتی تا ماه مبارک رمضام برای ۲۵ درصد از خانواده‌های این استان که به نوعی در رابطه با بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند، تهیه شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: خیران همیشه در اقدام‌های خیر از مسوولان جلوتر هستند و امید است در اجرای این طرح نیز گام‌های بلندی بردارند.

استان مرکزی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تا کنون یک‌هزار و ۴۲۳ نفر د در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یک‌هزار و ۲۲ نفر از این افراد بهبود یافته و ۱۳۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.