«مهناز سالاروند» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه  CORONA.BEHZISTI.IR و پاسخ دهی به سوالات، ضمن ارزیابی وضعیت روانشناختی خود از لحاظ افسردگی، اضطراب و سطح استرسی که تجربه آن را داشته‌اند توصیه‌هایی را به منظور ارتقای وضعیت سلامت روان خود دریافت کنند.

وی اظهار داشت: اگرچه پاره‌ای نگرانی‌ها تا حدی می‌تواند با انجام خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کند اما تشدید نگرانی و  بی‌توجهی به آن، می‌تواند به بروز اختلال در عملکرد روانی و اجتماعی افراد منجر شود و در نهایت کارکرد مطلوب انسان‌ها را با چالش مواجه سازد.

سالاروند افزود: شیوع ویروس کرونا نه  تنها بحرانی جهانی در حوزه سلامت جسمی ایجاد کرد بلکه دغدغه‌هایی را بواسطه هراس از ابتلا به این ویروس برای همه گروههای انسانی به همراه داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی به منظور حفظ و ارتقای سلامت روان افراد جامعه اقدام به افزایش شیفت‌ها و ساعات کاری مرکز مشاوره تلفنی خط ۱۴۸۰ کرده است و مشاوران سازمان همه روزه حتی ایام تعطیل در سه شیفت کاری  از ساعت هشت تا ۲۴  خدمات مشاوره‌ای در زمینه خانوادگی، فردی، تربیتی، تحصیلی و اعتیاد و نیز مقابله با استرس ناشی از بیماری کووید ۱۹ و سایر تبعات آن ارائه می‌دهند.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: این توصیه‌ها جایگزین مداخلات تخصصی نمی‌شود و مردم استان می‌توانند در صورت نیاز به خدمات تخصصی‌تر، از طریق تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از خدمات مشاوره‌ای سازمان به صورت رایگان بهره‌مند شوند و یا به مراکز مشاوره حضوری تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان مراجعه کنند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در این استان در اول اسفندماه سال ۹۸ پس از شهر قم به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.