وحید اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری علی‌الحساب حج تمتع تا نیمه اردیبهشت ماه سال ۸۶ به حج تمتع سال ۹۹ مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: برای نام نویسی و انتخاب کاروان نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی نبوده و متقاضیان می‌توانند بعد از نام نویسی به صورت غیر حضوری، با هماهنگی قبلی با مدیر کاروان نسبت به تحویل مدارک اقدام نمایند و ثبت نام خود را قطعی کنند.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: در حج تمتع امسال اعزام ۱۰ کاروان از استان برای سفر به سرزمین وحی پیش بینی شده است که ۷ کاروان برای شهرستان اراک و مابقی برای شهرستان‌های خمین، محلات، دلیجان و ساوه است.

اسکندری خاطر نشان کرد: از این میزان، چهار کاروان مدینه بعد و مابقی مدینه قبل هستند.

وی در ارتباط با تعداد دفاتر ثبت نام حجاج در سطح استان بیان کرد: یک دفتر ثبت نام در خمین، یک مورد در دلیجان، یک مورد محلات، دو مورد ساوه و ۶ دفتر نیز در شهرستان اراک وجود دارد.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس دلار مصوب هزینه ثبت نام حج ۹۹ افزایش پیدا کرده است، گفت: امسال کف قیمت ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سقف آن ۴۰ میلیون تومان می‌باشد این در حالی است که سال گذشته کف قیمت ۲۴ میلیون تومان و سقف آن ۲۸ میلیون بوده است.

اسکندری افزود: استان مرکزی از جمله استان‌های دارای کاروان زوجی (متقاضیانی که تمایل دارند به اتفاق همسرشان در مکه مکرمه اسکان یابند) در حج تمتع ۹۹ است که قیمت آن ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. متقاضیان برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به حج و زیارت استان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: پیش از اعزام زائرین بیت الله الحرام همایش آموزشی برای آن‌ها از سوی حج و زیارت استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.