آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: مشارکت آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات سرمایه عظیمی است و مهر تایید بر  نظام مقدس جمهوری اسلامی  نشانه وفاداری ملت به آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و خون مقدس شهدا است، بنابراین حضور اقشار مختلف مردم در این فرآیند ملی واجب و ضروری است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آمریکا، اسراییل، انگلیس و عربستان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی علیه نظام اسلامی ایران تبلیغات منفی می‌کنند که حضور آگاهانه مردم در انتخابات تمامی این توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ملت ایران در  ۴۱ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی با حضور در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی آگاهی، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی خود را نشان داده‌ و در این انتخابات نیز با آگاهی کامل حاضر شده و سرنوشت خود را رقم می‌زنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی اجازه نمی‌دهد که دشمنان نظام و اسلام برای آینده این ملت تصمیم بگیرد و با حضور در پای صندوق‌های رای بلوغ سیاسی و اجتماعی خود را به منصه ظهور می‌گذارد.

وی اظهار داشت: آنچه که در انتخابات مهم است حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است و انتخاب آگاهانه داوطلبان انتخاباتی گام دوم این حضور است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

امام جمعه اراک گفت: نامزدهایی که در رقابت‌های این دوره رای نمی‌آورند نباید صحنه را ترک کنند بلکه فرصت برایشان در سنگرهای دیگر خدمت به مردم فراهم است و باید حضور مستمر و اثربخش در پیشبرد امور داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی حضور مردم در انتخابات را خار چشم دشمنان دانست و گفت: ملت ایران با حضور آگاهانه در این فرآیند ملی یک‌بار دیگر به جهانیان نشان می‌دهند که تا پای جان و تا آخرین قطره خون خود از ارزش‌های انقلابی و اسلامی خود صیانت می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری مهمترین مسئله حال حاضر کشورمان است که مجلس آینده باید با تدوین قوانین کارگشا نسبت به حل این مشکل بزرگ اقدامات اساسی بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص شیوع بیماری کرونا نیز گفت: ظرفیت و تجهیزات لازم برای تشخیص و کنترل این بیماری در کشور و این استان فراهم است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

آیت‌الله دری نجف آبادی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی از قبیل شستن مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک رعایت آمد و شد در مکان‌های مختلف و استفاده از مواد غذایی و خوراکی گرمی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری کورونا است که باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص فرا رسیدن ماه رجب نیز گفت: این ماه ارزش و شرافت بالایی دارد و این فصیلت بدان دلیل است که این ماه یکی از ماه‌های حرام و  از زمان‌های ویژه‌ دعا است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: کسانی که در مسیر سلوک الی‌الله، ارتقای معنوی، رشد اخلاقی و اعتقادی قرار دارند از ماه رجب بهترین استفاده را خواهند برد تا بتوانند راه پر فراز و نشیب سیر الی‌الله را با استفاده از زمان مناسبی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده طی کنند.

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

استا مرکزی با ۶ حوزه انتخابیه هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.