دکتر«عباس علیمردایان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عرضه مواد نیروزا در باشگاه‌های ورزشی غیرقانونی است و حتی در در مواردی داروهای عرضه شده حاوی مواد مخدر بوده که به سلامت مصرف‌کنندگان آسیب جدی وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: برخی سودجویان به اسم داروی نیروزا، مواد مخدر قاچاق را به ترکیب داروهای نیروزا اضافه می‌کنند که برای سلامت مصرف‌کنندگان خطرناک است و  باعث تخریب سیستم عصبی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

دکترعلیمرادیان افزود: سودجویان با عناوین مختلف از جمله کاهش وزن و زیبایی اقدام به تبلغ برای  استفاده از داروهای نیروزا می‌کنند که مقابله با این اقدامات نیازمند آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی  است

وی اظهار داشت: آگاهی نداشتن بانوان در مورد مواد استفاده ‌شده در داروهای لاغری و بسیاری از لوازم ‌آرایشی همچون شفاف کننده پوست باعث بالا رفتن اعتیاد می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیشگیری از اعتیاد بهترین راه برای دور ماندن از مواد مخدر است که با برنامه ‌ریزی ‌و برگزاری دوره‌های آموزشی باید افراد را نسبت به راه‌های دوری از اعتیاد، آموزش داد.

دکترعلیمرادیان افزود: باید آگاهی مدیران باشگاه‌ها نیز افزایش یابد تا ورزشکاران با آرامش ورزش کنند و به اهداف خود بدون نیاز به هیچ دارویی دست پیدا کنند.

۱۵۱ داروخانه دولتی، خصوصی و شبانه روزی در استان مرکزی وجود دارد که یکهزار و ۷۰۰ قلم دارویی را در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.