این کتاب ۱۲۰ صفحه‌ای در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات آی سانا به چاپ رسیده و برای مطالعه علاقه‌مندان روانه کتابفروشی‌ها شده است.

قیمت هرجلد از این کتاب که در قطع رقعی منتشر شده برای خوانندگان هفت هزار تومان است.

این کتاب سه قسمت اصلی دارد که در خصوص برقراری ارتباط، چه بگوییم و چه نگوییم و ایجاد انگیزه در دیگران برای بهتر شدن است.

در بخش اول از ارتباط به‌عنوان صندلی سه پایه نام برده و هدفمندی، ساختن رابطه و موقر بودن در برقراری ارتباط را محورهای آن معرفی می‌کند.

در قسمت دوم نیز نویسنده کوشیده موضوعاتی را که به‌عنوان آفت گفت‌وگوی سالم است بشناساند و از این منظر مطالبی را شامل اینکه در جریان ارتباط کلامی نباید از موضوع خارج شد، از پریدن وسط حرف مخاطب خودداری کرد، به دقت گوش دادن و نشان دادن علاقه‌مندی را ارکان آن دانسته است.

برقراری اعتماد و امنیت در جریان گفت‌وگو و دادن امکان انتخاب و استقلال به افراد در رابطه کلامی، کاهش حالات دفاعی در مباحث خاص، با واژگان و زبان مخاطب سخن راندن و تقویت اطمینان خاطر نیز از موضوعات مهم دیگری است که در این جستار به صورت مبسوط شرح و بسط داده شده است.

نویسنده قسمتی از فصل دوم کتاب را به اهمیت مدیریت وضعیت‌های مختلف در جریان ارتباط کلامی اختصاص داده است و معذرت‌خواهی، پاسخ دادن به سووالات مشکل، تلاش برای ارتقای اعتماد به نفس، مدیریت زمانی در گفت‌وگو و تبلیغ خود بدون تکبر را موضوعات مهمی در این راستا دانسته که فرد باید در این نوع ارتباط به این مهارت‌ها دست یابد.

در فصل سوم کتاب نیز نویسنده ایجاد انگیزه در دیگران برای بهترین شدن را محور قرار داده و در این خصوص عنوان کرده که آنچه می‌گویم بکن نه آنچه انجام می‌دهم موضوعی مهم در ارتباط کلامی است چرا که کلمات فقط کلمه نیستند و باید از انان در اثربخشی به بهترین شکل بهره برد.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: در خصوص ارتباط بین فردی و بین سازمانی عوامل مهمی را می‌توان در نظر گرفت که فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید، تفاوت‌های فردی و نحوه تربیت از مهمترین آن‌ها است.

ارتباط شامل سطوح و عناصر مختلفی است و اجزا و روش‌های متنوعی را در برمی‌گیرد که هر کدام از این مفاهیم زیرساخت‌هایی دارند که به فرد می‌آموزد چگونه ارتباط موثر و موثبت را به پیش ببرد و زندگی خوشایند را تجربه کند.

ارتباط موثر اساس برآوردن نیازها است که از طریق کانال دوسویه و به نحو سازنده ایجاد می‌شود و براساس همین موضوع توصیه می‌شود که با توجه به اینکه ارتباط امری تجربی است با آشنایی روش‌های ارتباطی و تمرین آن‌ها در این مسیر گام برداشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.