این کتاب ۱۱۲ صفحه‌ای با شمارگان یکهزار نسخه از سوی انتشارات ارشک منتشر شده و قیمت هر جلد از آن  که در سال ۱۳۹۶ روانه بازار نشر شده، ۱۵ هزار تومان است.

این کتاب در پنج فصل ارایه شده که می‌کوشد علاوه بر تعریف خواب و رویا، از منظر نیز علمی روایتی که در سفر خواب می‌گذرد را شرح دهد.

در فصل اول این کتاب تاریخچه خواب ارایه شده و مباحثی پیرامون خواب و رویا دیدن، سازوکار خواب، خواب در دین اسلام و اقسام رویاها ارایه شده است.

نویسنده کتاب در فصل دوم در حوزه خواب به بیان زیستی، انواع نورون‌ها، ساختمان مغز، تعادل، حفاظت از مغز و نحوه کارکرد مغز انسان پرداخته و موضوعاتی را به صورت مشروح بیان کرده است.

فصل سوم این کتاب نیز به بررسی عوامل فیزیولوژیکی و روانشاسی خواب پرداخته و در خصوص امواج مغزی، مراحل خواب، فلجی در خواب، علایم فلج در خواب، دلایل بروز کابوس، رویای شفاف، مزایای خواب شفاف در روز، اختلالات بدخوابی، خواب نیم‌روزی، پرخوابی و علل و عوارض آن، تاثیر بی‌خوابی بر زندگی، ساعت بدن و نظریه‌های خواب سخن رانده است.

فیزیک و سفر در زمان، بهد چهارم، سیاه‌چاله‌ها و سفر با سرعت نور، نظریه جهان‌های موازی، فضای بیکران، وسعت عالم، جدال فیزیک و متافیزیک و انواع جهان‌های موازی از موضوعاتی است که فصل چهارم این کتاب را تشکیل داده است.

نویسنده در فصل پنجم نظر خود را در خصوص خواب مطرح کرده و با مخاطب در میان گذاشته است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: مدت‌هاست که ذهن‌ها درگیر این مسئله هستند که آیا می‌توان خواب را کنترل و مهندسی  و یا از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای تخلیه اطلاعات استفاده کرد.

تحقیقات زیادی در زمینه خواب از سوی محققان ارایه شده و نتایج جالبی دارد و این کتاب کوشیده در مورد اعتقادات و باورها در فرهنگ‌های مختلف، نظریات زیست شیمی، پزشکی، روان‌شناسی،   فیزیک و ادیان الهی به مقوله خواب بپردازد.

نویسنده در تالیف اثر خود از ۱۶ منبع علمی داخلی و خارجی بهره برده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.