«محسن شانقی» در آیین آغاز این طرح در کشتارگاه درنا مرغ دلیجان، افزود: رتبه‌بندی گوشت مرغ موجب می‌شود صاحبان کشتارگاه‌ها نسبت به تجهیز این واحدها به خط ۲ ( خط تخلیه اندرونی) اقدام کنند.
وی ادامه داد: با تجهیز این واحدها به خط تخلیه اندرونی تمامی امحا و احشام مرغ در کشتارگاه خارج شده و این مهم کاهش آلودگی ثانویه و افزایش ماندگاری مرغ را به همراه دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با تجهیز کشتارگاه‌های تولید مرغ به خط اندرونی تمامی ضایعات در کشتارگاه تخلیه شده و مرغ سالم و پاک به مردم تحویل می‌شود.
شانقی افزود: اجرای این طرح افزایش قیمت مرغ را به همراه دارد که این افزایش به‌دلیل جداسازی کامل ضایعات است.
وی ادامه داد: پنج کشتارگاه در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون ۲ واحد از آن‌ها با ایجاد خط اندرونی حائز رتبه «الف» شده و بقیه رتبه «ب» دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تجهیز بقیه کشتارگاه‌های استان به خط اندرونی و بهبود رتبه این واحدها تا پایان امسال در دستور کار این اداره کل است.
شانقی، میزان تولید مرغ در کشتارگاه‌های رتبه الف استان مرکزی را ساعتی ۱۲ هزار قطعه و کشتارگاه‌های رتبه ب را ۶ هزارقطعه عنوان کرد و افزود: تولید گوشت مرغ در کشتارگاه‌های رتبه الف استان ۲ برابر بقیه کشتارگاه‌ها است.
وی یادآور شد: ۵۹ هزار تن گوشت مرغ سالانه در استان مرکزی تولید می‌شود که نیمه نخست امسال تولید این محصول در استان ۳۹ هزار تن بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: حدود ۴۰ درصد محصول تولیدی گوشت مرغ استان مازاد است و به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود.
شانقی گفت: تجهیز کشتارگاه‌های استان مرکزی به خط اندرونی و کسب رتبه الف توسط این واحدها نقش مهمی در افزایش صادرات و درآمدزایی دارد.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.