سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک گفت: برای نوسازی و مقاوم سازی املاک موجود در بافت فرسوده 40 تا 50 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.  

مهدی بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به ضرورت مقاوم‌سازی و نوسازی املاک مستقر در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری اراک، بیان کرد: به منظور تحقق این هدف، سازمان عمران و بازآفرینی شهری تسهیلاتی را ویژه بافت فرسوده شهری در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات ویژه نوسازی و مقاوم‌سازی املاک کمتر از 200 متر زیربناست، افزود: در این راستا شهروندانی که املاک آنها در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری مستقر است، می‌توانند اقدام به دریافت تسهیلات 15 ساله با نرخ سود 9 درصد کنند.

بنیادی تصریح کرد: برای کلانشهرها تسهیلاتی به مبلغ 500 میلیون ریال و برای شهرهای بالای 200 هزار نفر که اراک نیز جزء این شهرها جای می‌گیرد 400 میلیون ریال در نظر گرفته شده است که خوشبختانه تاکنون شماری از شهروندان از این تسهیلات بهره‌مند شده اند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سازمان عمران و بازآفرینی شهری از وضعیت ملک خود و قرار داشتن آن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری مطمئن شوند، گفت: شهروندان با ارائه مدارک شناسایی، پروانه ساخت و سند مالکیت به سازمان و دریافت کد رهگیری و نامه به راه‌وشهرسازی ارجاع و پس از انجام مراحل لازم جهت دریافت وام به بانک معرفی می‌شوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.