به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته آمده است: پیرو بارش رحمت الهی در سطح استان و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و سرریز شدن سدها و بندها طی چند روز اخیر، به لطف خدا با وجود سیلابی بودن استان، با اطلاع رسانی وشناسایی به موقع نقاط حادثه خیز، اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه توسط دستگاه های اجرایی استان، برای مدیریت مناسب سیلاب، حادثه ای در سطح استان ناشی از وقوع سیلاب رخ نداده است.
در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است: باعنایت به پیش بینی بارش های شدید در روزهای آتی، واز طرفی جاری بودن رودخانه ها و سرریزسدها ی استان، احتمال طغیان رودخانه ها و مسیل ها در اثر سیلاب وجود دارد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه ذکر شده است: از هم استانی های عزیز به خصوص ساکنان حاشیه رودخانه ها و مسیل ها درخواست می شود ضمن آمادگی کامل از هرگونه اتراق و نزدیک شدن به سدها، بندهای خاکی، رودخانه ها و مسیل ها خوداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موانع عبور سیلاب، موضوع را در اسرع وقت به اطلاع مسئولان منطقه برسانند.
بیش از 300 سد، بند خاکی و آب بند در استان مرکزی وجود دارد.
سامانه بارشی کم فشار که روز یکشنبه وارد استان مرکزی شده در دو روز فعالیت در این خطه به ویژه نوار غربی و جنوبی تا 100 میلیمتر بارش دارد.
حجم بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه در کلانشهر اراک بین 40 تا 70 میلیمتر پیش بینی شده است.
وی افزود: دمای فعلی هوای اراک 6 درجه بالای صفر است و در 24 ساعت اخیر بیشینه و کمینه هوای این کلانشهر به ترتیب 16 و 6 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.