دبیر هفتمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها گفت:افسردگی قابل پیشگیری و درمان است و فرد می تواند با مشاوره و درمان مناسب سلامتی خود را بدست آورد.

به گزارش ایلنا از ساری ، دکترحمیده عظیمی، دبیر هفتمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها با محوریت افسردگی با تاکید براینکه مبنای همه داده های ما باید علمی باشد، اظهارکرد: در این همایش ها نتایج داده های تحلیلی و مطالعات ارائه می شود و ایده های نوین در آن موضوع مطرح و برنامه ریزی های براساس آن صورت می گیرد.

وی شعار امسال سازمان جهانی را «بیا با هم صحبت کنیم» دانست و گفت: بسیاری از افراد جامعه افسرده هستند ولی به دلایل مختلف آن را نمی توانند مطرح کنند.

دبیر هفتمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها افزود: سازمان بهداشت جهانی با هدف توجه همه جوامع به بحث افسردگی شعار روز جهانی بهداشت در سال 2017 را «بیا با هم صحبت کنیم» نامگذاری کرده است.

دکتر عظیمی افزود: افسردگی قابل پیشگیری و درمان است و فرد می تواند با مشاوره و درمان مناسب سلامتی خود را بدست آورد.

وی به مسئله خودمراقبتی در بیماری های روان پزشکی اشاره کرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی به مسئله خودمراقبتی در بیماری های روانی توجه کرده است ولی در برنامه ریزی بهداشت و درمان کشور کمتر به آن توجه شده است.

دبیر هفتمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها با بیان اینکه پایین ترین سطح و اساس درمان بیماران افسرده باید برپایه خود مراقبتی باشد، تاکید کرد: ما باید بتوانیم از خود مراقبت کنیم که دچار افسردگی نشویم.

دکتر عظیمی ادامه داد: درحال حاضر اقدامات چند رشته ای از جمله درمان های دارویی، غیر دارویی و موج سوم روانشناسی برای مبارزه با افسردگی وجود دارد ولی باید خود مراقبتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.