به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی عصر پنجشنبه در نشستی با ائمه جمعه شرق مازندران در بهشهر افزود : مازندران مملو از ضایعات زیست محیطی و اجتماعی است و باید عقب ماندگی های این استان در حوزه های مختلف بررسی شود.
وی اظهار داشت : تفکیک زباله از درب منازل از مسائل مهمی است که باید با قوت در مازندران اجرایی شود و فرمانداران مکلف به اجرای آن در حوزه استحفاظی هستند.
استاندار مازندران بر ضرورت توجه به پاکیزیکی و نظافت محیط در مازندران با توجه به گردشگر پذیری استان تاکید کرد و افزود : باید استان مازندران به دلیل ورود مسافران و گردشگران منظر زیبایی داشته باشد و همه ما در این بخش مسئول اجرای نظافت در محیط زندگی و کار هستیم.
بر اساس آمارهای رسمی ، سالانه بیش از 40 میلیون نفر شب گردشگر به مازندران سفر می کنند.
** بوم گردی و توجه به صنایع روستایی
اسلامی با بیان اینکه بوم گردی و توجه به صنایع روستایی از برنامه های اولویت دار برای توسعه است ، گفت : باید برای درآمدزایی و افزایش ماندگاری روستاییان در روستاها تلاش بیشتری انجام شود.
وی افزود : بیکاری یکی از عوامل ایجاد فسادهای مختلف است که باید با افزایش تولید و اشتغال از بیکاری جلوگیری کرده و برای توسعه استان گام برداریم.
استاندار مازندران تمرکز بر آبادانی روستاها ، تثبیت جمعیت روستائی و توانمندسازی آنان را از محورهای مهم توسعه استان برشمرد و گفت : باید بدانیم کار و تلاش مستمر و پیگیر ، موفقیت و پیروزی به همراه دارد.
** پرهیز از تنش های سیاسی
استاندار مازندران ، تنش های سیاسی را مانع سرمایه گذاری و توسعه استان دانست و تاکید کرد : علت بسیاری از بی ثباتی ها در جامعه و انجام نشدن سرمایه گذاری در استان ، تنش های سیاسی و منازعات منطقه ای است که باید از آن جلوگیری شود.
وی افزود : منابع و سرمایه در هر استانی وجود دارد ، اما اگر اطمینان لازم و کافی برای سرمایه گذار نباشد و مخاطرات به همراه داشته باشد نمی تواند به چنین سرمایه گذاری ای اعتماد کند.
اسلامی با تاکید بر ضرورت حاکم کردن همدلی و انسجام فکری برای توسعه همه جانبه استان ، گفت : باید وسایل توانمندسازی مردم در بخش های مختلف فراهم شود تا مسیر رشد و توسعه هموار شده و آبادانی و سعادت ایجاد شود.
** بهشهر ، کانون بیکاری در مازندران
نماینده مردم نکا ، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت : شرق مازندران بویژه بهشهر بالاترین رشد بیکاری را در استان مازندران دارد.
علی محمد شاعری افزود : بیکاری منطقه ما معلول عقب ماندگی و توسعه نیافتگی در طول زمان است و باید این مشکلات رفع شود.
وی تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به منطقه آزاد را از خواسته های مهم مردم منطقه برشمرد و گفت که کل پرونده تکمیل و باید تبدیل به لایحه شود و مازندران هم از منطقه آزاد برخوردار شود.
سید خالق سجادی ، فرماندار بهشهر هم از شهرستان بهشهر به عنوان شهر سرداران و علما یاد کرد و گفت که این شهرستان با داشتن پنج درصد جمعیت استان مازندران ، هشت درصد شهدای استان را دارد ، اما از توسعه لازم تاکنون برخوردار نبوده است.
امام جمعه بهشهر هم با اشاره به اینکه بیکاری مردم منطقه و شهرستان را رنج می دهد ، گفت : باید در این بخش با تلاش بیشتری وارد شده و توجه به مردم در کل استان مازندران در اولویت باشد.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری افزود : توجه به زیر ساخت ها و آینده نگری از مسائل مهمی است که باید با تشکیل اتاق فکر در این بخش توجه ویژه اعمال شود و بودجه بندی ها در شرق و غرب مازندران و در مناطق شهری و روستایی سلیقه ای عمل نشود تا همه از برکات نظام بهره مند شوند.
شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه در شرق مازندران بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارند.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.